Sirova hrana u prehrani trudnica, mladih mama i djece

Mihaela Devescovi zagovornica je sirove hrane i ovaj puta donosi savršene savjete kada se ona može uvesti i kako je primjeniti kod trudnica, majki i djece.

Planirate li trudnoću

Planirate li trudnoću, bilo bi dobro početi sa sirovom prehranom prije no što zatrudnite. To je odličan način da se organizam očisti od toksina, a preporučujem ga i budućim očevima. Dijete se dok je još u majčinom trbuhu hrani i već je tada jako važno što majka konzumira. Svakako preporučujemo svježu sirovu biljnu hranu, posebno zeleno lisnato povrće. Kad je dijete još dojenče dovoljno mu je samo majčino mlijeko, kasnije se može lagano uvoditi voće i povrće, a sjemenke i koštuničavo voće tek nakon prve godine.

Nije baš dobro naglo prijeći na sirovu hranu u trudnoći i tijekom dojenja, jer će se tijelo početi čistiti pa će otrovi izlaziti i putem mlijeka. Bilo bi dobro postupno izbacivati sve industrijske i životinjske proizvode, povećati količinu sirove hrane ali još uvijek jesti 20-30% kuhane hrane.

Bebe i djeca

Beba treba početi jesti krutu hranu već kad dobije sve zube i želi samostalno jesti, krajem prve godine se može početi sa svježim voćem i povrćem u obliku smoothija. Orašaste plodove i sjemenke ne preporučujem u prvoj godini života.

Zeleno povrće, voće, orašasti plodovi, sjemenke i ulja su ono što je djeci potrebno, posebno je važno voditi računa o njihovoj kvaliteti – hladno prešano maslinovo ili kokosovo ulje. Važno je svakoga dana konzumirati dosta zelenog povrća. Djeca mogu jesti samo sirovu hranu, ali dajete li im nešto kuhano, to ne bi trebali biti industrijski i životinjski proizvodi već kuhano povrće, integralna riža ili krumpir.

Savjetovala bih da u pripremanje svježih napitaka i sokova uključite i djecu uz igru pa zajedno osmišljavajte imena novim jelima.

Ne znate kako privoljeti djecu, koja su se hranila industrijskom hranom da kušaju sirovu hranu? Djeca imitiraju roditelje pa zajedno s njima uživajte nekoliko dana u ukusnoj salati, dok dijete ne pokaže interes i poželi probati. U početku ponudite djetetu neko voće koje voli. Kasnije im počnite spravljati smoothije u koje možete dodati zeleno lisnato povrće, jabuku, bananu, neke sjemenke ili koštuničavo voće. Umjesto industrijskih slatkiša, napravite im poslasticu koju će obožavati. Zamijesite datulje ili smokve s bademom ili nekim drugim koštuničavim voćem i napravite kuglice koje možete uvaljati u kokos, sezam. To mogu grickati u parku, kad idete negdje i uvijek kad ih uhvati glad, a fino će ih zasititi.