Kako odabrati najbolju omegu?

Ivona Dragičević, mag.nutr i Tea Ištvanić,mag.nutr, donosi savjete o suplementaciji omege-3 kod trudnica i dojilja.

U vrijeme trudnoće, ali i kasnije za vrijeme dojenja, vrlo je važno da žena u svoje tijelo unosi sve potrebne nutrijente koji su neophodni za normalan razvoj djeteta. Trudnice su često u nedoumici kad je u pitanju suplementacija određenih vitaminima i minerala u vrijeme trudnoće i dojenja – što uzimati, kada i koliko?

Savjeti dolaze sa svih strana, od obitelji i prijateljica pa sve do različitih foruma koji su specijalizirani upravo za srodne teme.

Stručni savjet je onaj koji je uvijek utemeljen na znanstvenim dokazima i može se reći kako je najrelevantniji, stoga je najbolje saslušati doktora ili nutricionista kad je u pitanju suplementacija trudnica.

Omega 3 masne kiseline su svakako nutrijent koji se preporuča svim trudnicama i dojiljama. Esencijalne masne kiseline, posebice omega-3 masne kiseline potrebne su za stvaranje zdravih moždanih stanica i pravilan rad mozga. One su osnovne strukturalne komponente membrane moždanih stanica i čine bitan dio enzima unutar stanica, koji omogućavaju prijenos vrijednih hranjivih sastojaka u stanice i iz njih. Omega 3 masne kiseline neophodne su za razvoj mozga djeteta, a ono ih dobiva od majke tijekom trudnoće i dojenja.

Mnoga istraživanja govore o pozitivnom utjecaju suplementacije omega-3 masnih kiselina na rast fetusa i razvoj živčanog sustava djeteta. Plava riba, kao glavni izvor omega-3 masnih kiselina, osobito srdela i inčun, nisu najprisutnije namirnice na tanjuru trudnica i dojilja, prvenstveno zbog okusa koji ih odbija. Upravo zato, trudnice najčešće u potpunosti izbjegavaju ribu ili pak konzumiraju konzerviranu tunjevinu. Agencija za hranu i lijekove preporuča do max 340 grama ribe na tjedan među kojom se ne preporuča prečesto konzumirati: sabljarku, skušu, morskog psa, ali i tunu. Razlog tom je što meso velikih riba može sadržavati olovo i živu, elemente koji štetno djeluju na živčani sustav djece i dojenčadi pa se često preporuča izbjegavanje spomenutih namirnica.

Upravo iz navedenih razloga trudnicama i dojiljama se savjetuje suplementacija omega 3 masnih kiselina, kako bi svojem djetetu osigurale kvalitetne i pročišćene omega-3 masne kiseline.
Pri odabiru adekvatnog suplementa potrebo je voditi računa o izvoru i o čistoći supstanci.

Uz dopuštenje: Šareni artikl (sve fotografije)