Uključi savjest

Počinje zajednička kampanja vodećih domaćih pivarskih tvrtki i Ministarstva zdravlja.

Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne naziv je kampanje kojom članice Grupacije proizvođača piva, slada i hmelja HGK-a u partnerstvu s Ministarstvom zdravlja pozivaju na dosljedno provođenje zakona kojim je zabranjena konzumacija i prodaja alkoholnih pića osobama mlađima od 18 godina

Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne naziv je kampanje koju vodeće članice Grupacije proizvođača piva, slada i hmelja Hrvatske gospodarske komore pokreću u partnerstvu s Ministarstvom zdravlja Republike Hrvatske. Glavni je cilj kampanje koja će trajati do 15. prosinca ove godine podizanje svijesti o nužnosti poštovanja i provedbe zakona kojim je zabranjena konzumacija i prodaja alkoholnih pića osobama mlađima od 18 godina.

18-ukljuci-savjest-1

O nacionalnoj kampanji Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne i razlozima za pokretanje tog društveno odgovornog projekta govorili su:
> Pero Ivanković – predsjednik Grupacije proizvođača piva, slada i hmelja HGK-a
> Tina Puhalo Grladinović – predsjednica PR odbora Grupacije proizvođača piva, slada i hmelja HGK-a
> dr. Dunja Skoko-Poljak – voditeljica Službe za javno zdravstvo Ministarstva zdravlja Republike Hrvatske.

U svojem obraćanju Pero Ivanković istaknuo je kako je pivarski sektor vitalan čimbenik nacionalnoga gospodarstva te da ima obvezu i mogućnosti provoditi kampanje kojima je cilj unapređenje kvalitete života zajednice. Također je naglasio: „Stav svih članica Grupacije vrlo je jasan kad su u pitanju mladi i alkohol – ne podržavamo maloljetničku konzumaciju alkohola jer smo svjesni štetnosti koju može imati na organizam mladih koji je još u razvoju. Umjerena i odgovorna konzumacija ono je što promičemo i što je u dugoročnom interesu naših članica.“ Dokaz tomu, ističe Ivanković, jest i činjenica da su vodeće članice Grupacije, kao i Grupacija samostalno, u proteklih osam godina pokrenule ukupno 12 kampanja društveno odgovornog poslovanja s ciljem sprečavanja zloupotrebe alkohola. Predsjednik Grupacije proizvođača piva, slada i hmelja HGK-a zahvalio je Ministarstvu zdravlja na potpori u kampanji te izrazio spremnost članica Grupacije da i ubuduće ulažu svoje znanje, iskustva i resurse u ovakve programe kojima je cilj sprečavanje zloupotrebe alkohola u bilo kojoj dobi.

Tina Puhalo Grladinović predstavila je samu kampanju te na početku istaknula: „Iskustva s terena i rezultati istraživanja pokazali su da mladi ljudi, iako zakon to ne dopušta, zloupotrebljavaju alkohol zato što imaju tu mogućnost, tj. zato što se dosljedno ne provodi zakon kojim je zabranjena prodaja alkohola maloljetnicima. Na svima nama je odgovornost zaštititi djecu i mlade koji iz svoje okoline često dobivaju proturječne poruke vezane uz pijenje. Stoga je glavni cilj naše zajedničke kampanje podizanje svijesti svih članova našeg društva o dosljednom provođenju zakona kojim je zabranjena i kažnjiva prodaja i posluživanje alkoholnih pića osobama mlađima od 18 godina.“

18-ukljuci-savjest-2

Predsjednica PR odbora Grupacije proizvođača piva, slada i hmelja HGK-a također je zahvalila na potpori partnerima u kampanji – Ministarstvu zdravlja te Cehu ugostitelja Hrvatske obrtničke komore i Udruženju trgovaca Hrvatske gospodarske komore, čiji će zaposlenici i prodajno osoblje biti na prvoj liniji provedbe kampanje.

Na konferenciji za medije ispred Ministarstva zdravlja sudjelovala je i dr. Dunja Skoko-Poljak, koja je istaknula kako Ministarstvo podupire sve društveno odgovorne kampanje kojima je cilj unapređenje zdravlja stanovništva. Osvrnula se na suradnju s domaćim pivarima u kampanji te naglasila: „Temelj je ove suradnje stav koji dijele Ministarstvo i Grupacija, a prema kojem je nužna multisektorska suradnja u projektima od općeg interesa. Upravo su takva međusektorska i višerazinska partnerstva preporučena i u mnogim smjernicama Svjetske zdravstvene organizacije i Europske komisije. Ona omogućuju razmjenu iskustava te uključuju mnogobrojne dionike koji svojim znanjem doprinose kvaliteti i realizaciji ciljeva samog projekta.“

Zaključno je istaknuto kako organizatori vjeruju da će ovom kampanjom uključiti savjest mnogih koji se nalaze u položaju da prodaju alkohol maloljetnicima. Na svima nama je odgovornost zaštititi djecu i mlade, a u slučaju maloljetničke konzumacije alkohola trebalo bi biti još lakše preuzeti odgovornost, s obzirom na to da Hrvatska ima zakon kojim je to jasno propisano i koji treba dosljedno provoditi.

Uz dopuštenje: Pragma komunikacije (sve fotografije)