Kako zaštititi imunitet djece u vrtiću i školi?

Vaši su se malci već odavno vratili u školske klupe i vrtićke grupe, ali sada one mogu postati opasnost za njihovo zdravlje. Nemojte čekati da vam dijete oboli pa rješavati posljedice – uz samo par jednostavnih savjeta i navika možete prevenirati zimske napasnike koji mogu ugroziti zdravlje vašeg djeteta.

U doba prehlada i gripa vrlo je bitno zaštititi imunitet svoga djeteta kako ne bi podlegdlo nekoj od ovih bolesti ili ju pokupilo od prijatelja i ostalih školaraca. Budući da ih ne možete držati pod staklenim zvonom kako bi ih zaštitili, probajte neke od prirodnih, provjerenih metoda koje će sačuvati zdravlje vašeg djeteta i prevenirati sve opasnije zimske bolesti.

Što više voća i povrća

Iako bi ovo pravilo trebalo vrijediti kroz cijelu godinu, sada je pogotovo bitno zbog svih minerala i vitamina i povrća koji su bitni za zdravlje vašeg djeteta. Mrkve, grašak, naranče, bobičasto voće – sve ono sadrži fitonutrijente za jačanje imuniteta poput vitamina C i karotenoida.

Fitonutrijenti mogu povećati tjelesnu produkciju bijelih stanica, koje se bore protiv infekcija, i interferona, antitijela koje oblaže površinu stanice i blokira viruse.

Istraživanja su pokazala kako dijete bogate fitonutrijentima mogu također pomoći kod prevencije kroničnih bolesti poput karcinoma i bolesti srca u odrasloj dobi. Probajte servirati vašem djetetu voće i povrće bar pet puta dnevno kako bi to postigli.

Možete ih pripremiti u shakeu, izrezati ih u zanimljive oblike ili poslužiti uz neko drugo jelo ako vam dijete ima problem s konzumacijom tih namirnica.

Poboljšajte im san

I odraslima je teško održati normalni tempo spavanja, a istraživanja su pokazala kako smo zbog manjka sna podložniji bolestima zbog smanjenja udjela stanica koje nas štite od mikroba i štetnih bakterija.

Isto je i s djecom. Ona su pogotovo u opasnosti od manjka sna jer zbog velike aktivnosti tijekom igranja u vrtiću ili školi trebaju odmor i preko dana, koji vrlo često ne dobiju. Za djecu predškolske dobi preporučuje se ukupno 10 sati sna u danu. Ako ono odbija spavati preko dana, ušuškajte ga ranije u krevet kako bi dobilo potreban odmor.

Obiteljska rekreacija

Tjelesna aktivnost povećava udio onih stanica koje se bore protiv raznih zaraznih bolesti u tijelu, pokazuju razna istraživanja, pa je vrlo bitno motivirati vaše dijete da se rekreira. To je najbolje raditi na obiteljskoj razini, tako da svi članovi budu uključeni i služe kao primjer najmlađima.

Možete skupa biciklirati, ići u diže šetnje, na planinarenje vikendom, igrati košarku na kvartovskom igralištu, klizati tijekom zime i slično. Bitno je samo da budete ustrajni i redoviti u tome.

Zaštita od širenja mikroba

Ove metode ne mogu ojačati imunitet vaše djece iznutra, ali ih mogu zaštititi izvana od nepotrebnih oboljenja. To su vrlo jednostavne mjere prevencije: pobrinite se da vam dijete redovito pere ruke i to sapunom, prije obroka i nakon igranja vani, s drugom djecom ili životinjama, nakon ispuhivanja nosa, korištenja WC-a, nakon što se vrati iz vrtića ili škole.

Kako bi im to iskustvo učinili privlačnijim i zabavnijim, kupite im šarene ručnike i mirisne sapune raznih oblika i boja.

Uz ovih par savjeta kojih se nije teško držati, možete sačuvati zdravlje i imunitet vašeg djeteta i osigurati da tijekom zime skupa uživate samo u zimskim radostima.