Od A do Željeza – Top 7 anti-age vitamina i minerala

Koža će biti zdravija i godinama mlađa, ako uz kvalitetnu prehranu kombinirate dovoljnu količinu vitamina i minerala. Međutim, većini je teško njihovu preporučenu dnevnu dozu uzimati isključivo iz svježeg voća i povrća. Zato su, posebno u zimskim mjesecima, suplementi tj. dodaci prehrani najpraktičniji način opskrbe. Koji su to anti-age vitamini i minerali, gdje se mogu pronaći u prirodnom obliku i koje su njihove preporučene dnevene količine, pročitajte u nastavku.

Vitamin A

Ako tijelu nedostaju i najmanje količine vitamina A, rezultat je crvena koža koja se peruta. Za njega možda najviše možemo reći da je anti-age vitamin jer stimulira obnovu stanica, srednji sloj kože čini debljim i tako pomaže proizvodnju kolagena i elastina. Ima ga u žutanjku, punomasnom mlijeku, maslacu, mesu, morskoj ribi, bundevi, mangu, dinji, marelicama. Preporučena dnevne količina vitamina A je 800 retinol ekvivalenta.

Vitamin C

Osim što jača imunitet, vitamin C utječe na proizvodnju kolagena i štiti kožu od štetnih sunčevih zraka. Najviše ga ima u crvenoj paprici (280 mg), zatim brokuli, jagodama, ananasu i agrumima, zelenom lisnatom povrću i cvjetači. Želite li svjež izgled kože, preporuča se uzimati 500 – 1000 mg vitamina C u odvojenim dozama kroz dan.

Vitamin E

Jedan od najsnažnijih prirodnih antioksidansa, učinkovito se bori protiv slobodnih radikala, spriječava isušivanje kože i nastanak bora. Isto kao i vitamin C utječe na proizvodnju kolagena, a upravo ova dva vitamina u kombinaciji, najbolje štite stanice od UV zračenja. Biljna ulja, orašasti plodovi, sjemenke, masline, špinat, šparoge, batat i mliječni proizvodi bogati su vitaminom E, a njegova je preporučena dnevna doza do 400 internacionalnih jedinica.

Vitamini B kompleksa

Obnavljaju tkivo, stanice opskrbljuju energijom, a kožu kisikom. Nedostatak vitamina B kompleksa mogu uzrokovati čitav niz problema poput dermatitisa, pretjerano suhe ili pak masne kože, ekcema, ali i nastanak bora. Za što ljepši i zdraviji izgled kože preporuča se 50 – 100 mg svih vitamina B kompleksa, osim B12 čija količina ne bi smjela prelaziti 1 mg na dan.

Cink

Baš poput vitamina C, ovaj mineral utječe na proizvodnju kolagena, jača imunitet, utječe na sintezu proteina, a ima i protuuplano djelovanje. Cinkom su bogati govedina, jaja, morski plodovi, jetrica, mliječni proizvodi, sjemenke suncokreta, grahorice, meso peradi. Bijele mrlje na noktima, perut i akne mogu biti uzrokovane njegovim nedostatkom. Preporučena dnevna doza je 20 – 30 mg.

Selen

Ključan je za zdravlje kože jer regulira metabolizam stanica i ima jaka antioksidativna svojstva. Tijelu pomaže u borbi protiv štetnih slobodnih radikala, usporava starenje kože i utječe na cirkuaciju. Preporučena dnevna doza selena je 55 mikrograma ili iz dodataka prehrani ili iz namirnica kao što su žitarice, češnjak, jaja, morski plodovi, gljive i grah.

Željezo

Ako joj nedostaje željeza, koža gubi sjaj. Preporučena dnevna doza je 18 mg, a željezom obiluju crveno meso, piletina, plodovi mora i ostale namirnice životinjskog porijekla, zatim špinat, brokula, peršin, sjemenke lana, sušeno voće.

Izvor: Wish.hr