Zdrava i sretna mama – zdravo i sretno dijete – 2. dio

Kaže se da žena drži tri kuta kuće, a neke legende spominju i četvrti. A siguran sam da mame osjećaju i još veću odgovornost, težinu i stres.

Kako u ovom stresnom režimu života ostati super mama?
Kako se izboriti za energiju, vrijeme potrebno da budete zdrave i sretne i da to prenesete na svoju djecu?

Ne znam koliko ste toga svjesni, ali energija je ono bez čega ničeg ne bi bilo. Tu „nevidljivu“ silu koristimo za doslovno sve životne procese. Od samog buđenja ujutro, čim otvorite oči, počinjemo gubiti energiju. Ako želite otići bilo gdje, trebate se ustati, uložiti energiju da biste stigli na odredište. Želite se zaposliti, otići na intervju, opet vam treba energija da sve to realizirate. Želite zaraditi novac, opet se vraćamo na energiju, bila ona u misaonoj ili fizičkoj formi. Iz svega možemo zaključiti kako bez energije nema rasta. Bez energije nema ni života.
Problem je što su nas cijeli život uče i zahtijevaju od nas da ulažemo u nešto, da investiramo, da zaradimo, da dokažemo da vrijedimo. Cijeli život nam proleti u gubitku energije. Budemo nezadovoljni, brinemo se, brzo ostarimo i umremo.

Po meni, tri su ključne stvari, a koje nas i nisu učili u životu, a to je:
> Na koji način unijeti energiju u svoj organizam
> Na koji način je održati na nivou
> I na koji način baratati s njom, tj. na koji način je poslati tamo gdje treba
Po meni, ovo su esencijalne stvari koje bi svaki čovjek trebao znati, a za mame su to stvari od izuzetne važnosti.

Zašto?
Zato što će mama prvo na sebi primijeniti ta znanja, bit će sretnija, pozitivna, puna energije, a zatim će to isto stečeno iskustvo kroz energiju i ispravnu edukaciju prenositi svojim potomcima.
Dakle, što se tiče unošenja energije u ljudski organizam, postoji nekoliko OSNOVNIH, ESENCIJALNIH izvora energije. Bez obzira na, spol, dob, vjeroispovijest, ovo su univerzalna načela kojima se nijedno ljudsko biće u potpunosti nije suprostavilo i ostalo živo.

Osnovni Izvori energije su:
1. Disanje
2. Hrana
3. Voda
4. Sunce
5. San

I ja često pričam o dodatnom, izuzetnom izvoru energije, a to je MEDITACIJA.

majka-dijete-1

Disanje

„ Kada je disanje poremećeno i um također postaje uznemiren. Kontrola disanja omogućava postojanost uma.“
Hatha Yoga Pradipika
Da bi mama bila zdrava i sretna, treba samo naučiti kako izbalansirati ovih 5 izvora energije. U današnje vrijeme postoji toliko puno antistresnih metoda, i sve su super, a ovo o čemu ja sada pišem su toliko jednostavne stvari, koje može savladati i primijeniti gotovo svaka osoba.
Najbrži način unosa energije i reguliranja stresa je Pravilno duboko disanje. Pravilnim disanjem izbacimo gotovo i do 70 % otrova iz organizma. Pravilnim dubokim disanjem, ne samo što unesemo optimalnu količinu kisika ( a kisik je osnovna energija za funkcioniranje organizma) već reguliramo bilo koje emotivno stanje. Dakle, ako ste tužni, sjednite, zatvorite oči i duboko dišite. Ako ste nervozni, sjednite i duboko dišite. Ako vas boli glava , ili bilo koji dio tijela ili organ, opet sjednite, opustite se, zatvorite oči i duboko dišite 5 -7 ili 10 minuta. Osjećate tremu, paniku, opet duboko dišite.
Djeca znaju pravilno disati, ali nakon 8., 9. Godine života počinju disati nepravilno. Nepravilno disanje postane uzrok gotovo svim psihofizičkim problemima. I zato, vježbajte duboko disanje svaki dan, budite primjerom stabilne, zdrave i sretne mame, te učite svoju djecu pravilno disati kako bi i oni imali zdravo i jako tijelo i pozitivan i brilijantan um.

Da bi postigli naviku pravilnog disanja korisno je paziti na:
> Pogrbljeno držanje
> Preusku odjeću
> Namjerno uvlačenje trbuha da izgledamo mršaviji
A kako pravilno duboko disati možete pročitati u mojem članku „Kako pravilno disati“

Hrana

Što se tiče prehrane, ima toliko puno teorija da se čovjek više ne može ni snaći.
Koliko god teorija ima, svaki organizam je poseban univerzum za sebe i tajna uspjeha svakog pojedinca je u osluškivanju potreba vlastitog tijela. Da bi slušali potrebe vlastitog tijela potrebno je konstantno i redovito održavati pozitivan odnos sa njim. To postižemo redovitim radom na sebi, balansom svih 5 načina unošenja energije. U pravilnoj ishrani bitno je održati ravnotežu koncentracije kiselosti u tijelu. Granica pH je 7,4, i svaka neravnoteža uzrokovana stresom, rafiniranom hranom i sl dovodi do povećane koncentracije kiselosti u organizmu, što je preduvjet za sve bolesti. Znači pravilna ishrana je ona koja pospješuje ravnotežu pH vrijednosti u organizmu.
Ono što je važno je da što god da jedete, jedite sa pažnjom i svjesnošću.
Što se tiče doručka, idealno je jesti voće do 12h, ali možete koristiti i zelene kašaste sokove. Više o njima možete pročitati u knjizi “Zeleno za zdravlje“ od Viktorije Boutenko. Primjer jednog super zdravog doručka je „Jogi doručak“.
Zrna pšenice (otprilike 3 jušne žlice po osobi) isperite i namočite preko noći (8-12 sati), a ujutro dodajte žličicu meda, prstohvat cejlonskog cimeta, oraha po želji. Sve dobro pomiješajte i uživajte u doručku.
Što se tiče ručka,što god da jedete kao glavno jelo, uz to bi svakako bilo super jesti dosta svježe salate.
A što se tiče večere, budući da je naš organizam preslika prirode, naša probavna vatra se gasi kada sunce zalazi. Stoga, bilo bi idealno večerati do vremena zalaska sunca.

Evo još par zanimljivih savjeta:
> pijte puno svježih sokova od voća i povrća, te jedite hranu koja sadrži puno enzima (više o načinu kombiniranja voća i povrća možete pronaći u knjizi „Zeleno za zdravlje“ od Viktorije Boutenko)
> što manje koristiti rafinirane i kemijski obrađene proizvode , pa ako bijeli šećer zamijenite steviom ili melasom, već ste puno učinili za sebe
> Hranu Jedite polako i u umjerenim količinama
> Omjer hrane u obroku neka bude 70 % hrane koja potiče lužnatost, 30 % hrane koja potiče kiselost

majka-dijete-2

Voda

Jeste li znali da je voda temeljni element svih živih bića i da je ljudsko tijelo najvećim dijelom- oko 75 % satkano od vode? Voda čini 90,7 % krvi, 80,5 % mozga, 75 % mišića i 13 % kostiju. Voda je neophodna za život: poboljšava naše zdravlje i kondiciju, pomaže u razmjeni hranjivih tvari i čišćenju od otpadnih tvari i toksina. Dehidracija, tj. nedovoljna konzumacija vode uzrok je većine problema i dijagnoza današnjice. Osoba koja pije 2 do 2,5 l vode dnevno (cca 10 do 12 čaša) može smanjiti rizike raznih bolesti i to:
> Dobivanja raka debelog crijeva za 50 %
> Raka dojke za 75 %
> Raka mjehura za 45 %

Također može manjiti bolove u glavi, leđima, zglobovima i drugim dijelovima tijela.
Čista izvorska voda tijelu će pružiti potrebnu akumulaciju hranjivih tvari i izbacivanje otpadnih. Sokovi, kava i ostali napitci ne mogu nadoknaditi ljekovitost i ulogu čiste vode.
Par savjeta kako konzumirati vodu:
> Dnevno pijte 2 – 2.5 l (10 do 12 čaša) vode
> Ujutro kada se ustanete popijte 2 čaše vode
> Ne pijte vodu za vrijeme jela ( pijte vodu 30 min prije i 1h nakon jela)
> Kad konzumirate, vodu neka to bude više puta u manjim količinama

Sunce

Sunce je izvor života na Zemlji, te se kao takvo kroz povijest štovalo u svim drevnim kulturama. Oni koji su na planetu živjeli tisućljećima prije nas doživljavali su Sunce kao princip kojim se održava ovaj svijet. Svjetlo je esencijalan element zdravlja i dobrog osjećanja jer ga poput hrane i vode ljudsko tijelo koristi u različitim metaboličkim procesima.
Kako optimalno iskoristiti energiju sunca?
> Boravite u prostorijama sa što više prirodnog svjetla, otvarajte prozore (posebno ujutro) kako biste upili što više sunčanih zraka
> Svakodnevno provedite 20 do 30 minuta na suncu. Idealno vrijeme izlaganja je ujutro prije 11 sati i poslijepodne od 16 sati
> Naučite neke od drevnih metoda napajanja sunčevom (solarnom) energijom poput Solarne joge ( Sun gazing) ili tehnike „Punjenje kozmičkom energijom“ (Invoking Cosmic Energy)

San

Kako osigurati kvalitetan san?
> Važno je navesti kako sav dnevni stres i sve aktivnosti koji uzrokuju stres onemogućavaju opuštanje meridijana- energetskih kanala koji sprovode pranu- energiju čija je odlika elektricitet. Kako bi san bio kvalitetan, meridijani trebaju biti opušteni kako bi energija nesmetano kolala.
> Idealno bi bilo pronaći svoje optimalno vrijeme odlaska na spavanje, ali ako to niste u mogućnosti, bitnije je da se neposredno prije sna „riješite “ dnevnog stresa kako ga ne bi prenijeli u noć. Najjednostavniji način za to je tehnika potpunog dubokog disanja kojom u kratko vrijeme izbalansiramo živčani sustav i emocije i spokojno idemo na spavanje.
> Otiđite na počinak sa molitvom i pozitivnim mislima poput ljubavi, sreće, zahvalnosti za proživljeni dan, a u novi dan krenite sa istom namjerom.

Ukoliko želite naučiti više o njegovanju ženske energije, savjetujem da pogledate malo više o edukacijskoj radionici „Mjesečeva voda“ pod organizacijom Divine Energy Park.

Leonardo Gospodnetić,
Master of Arts in Kinesiology, Teacher of Divine Health Program, Yoga & Tibetan Usui Reiki
Kontakt:
Mob: +38595 529 6483
www.divineenergypark.org
Fotografije: Pixabay