Ženama je san potrebniji nego muškarcima

Istraživanja su pokazala da je ženama potrebno 20 minuta više sna nego muškarcima.

Razlog za to je što žene lošije spavaju od muškaraca i što im je potrebno dodatno vrijeme da nadoknade manjak sna nastao zbog nekoliko razloga.

Žene obično imaju gušći raspored od muškaraca, ranije se bude, brinu se za djecu, obavljaju kućanske poslove te uopće nije iznenađenje to što im je potrebno više odmora. Multitasking tijekom dana je iscrpljujući i potrebno je dosta mentalne energije. Nedostatak sna stoga može negativno utjecati na duh i tijelo žene.

Određene faze u životu i fiziološke promjene utječu na san žena. One postaju izloženije nesanici, a zbog toga im je potrebno više sna jer kvaliteta njihovog sna nije tako dobar.

Hormonalne promjene tijekom menopauze, trudnoće i menstrualnog ciklusa mogu imati ozbiljne sporedne efekte na žene. Hormonalne promjene dovode do fizičkih i emocionalnih promjena koje mogu narušiti kvaliteta sna. Također, uzrokuju nelagodu i bolove zbog kojih im treba malo više odmora.

Ženama je teže da izgube višak kilograma nego muškarcima, a nedostatak sna može biti razlog. Također, nedostatak sna može dovesti do povećanja tjelesne težine i lučenja kortizola koji povećava apetit, a to rezultira gojaznošću.

Žene su izloženije i sindromu nemirnih nogu koji uzrokuje nekontroliranu potrebu pomjeranja nogu, a simptomi se pogoršavaju navečer i tijekom noći. Žene koje imaju ovaj problem obično loše spavaju.

Savjeti za bolji san uključuju odlazak u krevet u isto vrijeme svakog dana, relaksaciju uma prije spavanja, izbjegavanje korištenja smartphonea, laptopa i gledanje TV-a sat vremena prije odlaska u krevet zbog plavog svjetla koje kvari san, nabavku kvalitetnog madraca i jastuka, kao i izbjegavanje konzumiranja kafe, čaja i alkohola tijekom noći.

Beba