Aktivnosti za poboljšanje koncentracije kod djece predškolskog uzrasta

Koncentracija je usmjerenost prema određenim podražajima, a koja se može poboljšati zahvaljujući vježbama kao što je promatranje jedne točke u trajanju od nekoliko minuta.

Ona je važna jer o njoj ovisi koje će podatke svatko od nas primiti. Kako je važna kod odraslog čovjeka tako i kod djece jer im koncentracija može pomoći u upoznavanju svijeta.

Zbog toga su važne aktivnosti za poboljšanje koncentracije kod djece predškolskog uzrasta.

Koncentracija se može razviti od najranije dobi djeteta, a s vremenom se može poboljšati kontrola koncentracije.

Roditelji mogu puno učiniti na samom početku i djetetu već od malena pružiti priliku da uspije zadržati pažnju ili koncentraciju na onome što je važno i što bi mu kasnije moglo pomoći.

Tako se na ogradicu krevetića mogu postaviti slike s jednostavnim oblicima zahvaljujući kojima će se bebe moći koncentrirati na ono što se nalazi ispred njih.

S vremenom se umjesto slika s jednostavnim oblicima mogu pronaći slikovnice sastavljene od fotografija obitelji. Lice roditelja ili možda tetke, bake ili djeda sigurno će zadržati koncentraciju djeteta.

Što je dijete starije tako se mijenja i mogućnost prilagođavanja koncentracije određenim zahtjevima.

Starija djeca tako neće imati problem usmjeriti koncentraciju na ono što je važno dok će se mlađa djeca usredotočiti na puno više nevažnih radnji zbog čega neće biti toliko uspješna u rješavanju određenih problema.

Planiranje je važan dio koncentracije koji se isto tako mijenja s vremenom i još jedan razlog zašto će starija djeca imati više uspjeha u rješavanju određenog zadataka. Oni će planski pristupiti njegovom rješavanju dok će mlađi pokušati riješiti problem bez plana.

Odrastanjem se povećava stabilnost koncentracije, pa će tako dijete mlađe predškolske dobi moći igrati istu igru od 30 do 45 minuta dok će dijete u dobi od 5 do 6 godine moći igrati istu igru u trajanju od dva sata.

Ne treba zaboraviti na postojanje individualnih razlika zbog čega bi bilo dobro da svako dijete ima poseban tempo prilikom čega će dobiti sve potrebne uvjete kako bi došlo do razvoja koncentracije.

Zbog čega su važne aktivnosti za poboljšanje koncentracije kod djece predškolskog uzrasta?

Dijete kada krene u prvi razred susrest će se s brojnim informacijama, zbog čega mora imati razvijenu mogućnost koncentracije, a što se obično naglo razvija u dobi kada napuni 6 godina.

Roditelji svojoj djeci trebaju pružiti dovoljno vremena za stvaranje svih uvjeta pomoću kojih će doći do razvoja na fizičkom i psihičkim području.

Veliku ulogu u cijelom procesu ima igra jer kroz nju dijete uči slijediti pravila.

Roditelji bi trebali poticati na koncentrirane igre i ako se dijete zadubilo u igru, omogućiti mu da je privede kraju.

aktivnosti-kod-djece-1

Koje su najbolje aktivnosti za poboljšanje koncentracije kod djece predškolskog uzrasta?

Postoji više načina kako se djetetu može pomoći da zadrži pažnju u važnim trenucima, a jedan od njih su i bojanke u kojima je glavni zadatak ispuniti određena polja bojom po izboru.

Bojanke i slagalice

Bojanke su odlična i zabavna metoda s kojom će se dijete upoznati s brojnim bojama te motivima bilo da se radi o životinjama, predmetima, mjestima ili ljudima.

Slagalice su još jedan način kako potaknuti dijete da se bolje koncentrira na ono što radi i da pritom što dulje zadrži pažnju. To mogu biti slagalice sa slikama ili puzzle.

Pričanje priča

Kako bi djeci zadržali pažnju roditelji mogu pokušati s igranjem uloga kroz čitanje bajki i priča.

Ovakav način pričanja priče osigurat će pažnju djeteta, budući da se roditelji stavljaju u ulogu likova iz priče čime navode djecu da zamišljaju sve ono što se događa u priči. Roditelji mogu oponašati zvukove i mijenjati glasove.

Razvrstavanje

Vježbe razvrstavanja isto tako mogu biti zanimljive i korisne. Roditelji se mogu poslužiti lego kockicama ili drugim predmetom, pa će tako dijete pokušati razvrstati kocke po određenom redoslijedu ili novčiće po njihovoj vrijednosti.

Opažanje

Opažanje je vježba pomoću koje dijete treba promatrati određenu radnju i potom na upit roditelja dovršiti rečenicu, pismenim ili usmenim putem.

Važno je pomoći djetetu da nauči održati koncentraciju kada je to potrebno kako bi mu bilo lakše tijekom školovanja, ali i u drugim životnim trenucima.

Autor: Maja Savanović