Ambalaža: što privlači našu djecu

Odlasci u supermarkete su izvanredna prilika da naučite djecu da budu spremna na oprez po pitanju reklamnih trikova.

S vremena na vrijeme iskoristite samo jednu od sugeriranih ideja i neka vaša djeca traže:

Slavne osobe

Primjerice, slavni sportaši predstavljaju zdravu prehranu ili glumci reklamiranju vrhunske kozmetičke proizvode s porukom ‘i vi možete izgledati ovako’, koji će privući nesigurne. Koliko ih vaše dijete može uočiti? Zašto je po njegovu mišljenju pojedina slavna osoba odabrana za taj proizvod?

Primamljiv opis

Od proizvoda koji obećavaju zdravije srce ili tanji struk od onih koji jednostavno nude nezamislive organoleptičke užitke, čiji je primjer pretjeraniji? Preparati za njegu kosu su sjajan početak …

Primjese

Ponekad nas naziv ili slika na ambalaži navede na pomisao da namirnica sadrži posebne primjese kao voće ili čokolada, dok nam letimičan pogled na sastojke začas otkriva groznu istinu. Dodatni bodovi za svaki takav primjer koji pronađe dijete.

Slike

Često slika na ambalaži prikazuje proizvode koji nisu uključeni u kutiju. Dajte svakom djetetu košaricu da vidite tko će prvi pronaći deset takvih proizvoda.

Sitna slova

Ovo je aktivnost za stariju djecu. Može li netko pronaći primjer proizvoda koji obećava čuda a potom se, najsitnijim mogućim slovima, priznaje moguća zamka? Klasična je ‘ako se koristi kao dio prehrane uz kontrolu kalorija’.

ambalaza-1

Reklamni uzorci

Ima li danas što besplatno? Ako se nešto nađe, koliko to vrijedi po mišljenju vašeg djeteta? Što je s nagradnim čepovima? Je li to, u prosjeku, dobra ili loša zamisao?

Imiđ marke

Potaknite dijete da napravi pokus. Može li pronaći dva istovrsna proizvoda, jedan poznate marke i jedan koji potpisuje supermarket? Ako je moguće kupite oba, neka dijete kod kuće obavi testiranje na neviđeno s ostalim članovima obitelji. Koji je proizvod bolje prošao? Ako je skuplji izbor bolji, je li vrijedan uložena novca?

Smještanje artikala

Donje police su najčešće namijenjene proizvodima za djecu, stoga naučite djecu da pri kupnji uključe mozak. Mogu nešto željeti i to je u redu – ali moraju biti svjesni da osoblje dućana složilo robu na to mjesto baš zato da namami njih.

Starijoj djeci možete zadati složeniji izazov – tko može pronaći artikl s najskrivenijim metodama uvjeravanja?

Imajte na umu da sve nije crno ili bijelo – ve ne pokušavate drugima kvariti veselje. Korištenje reklamnih trikova u edukativne svrhe ne mora nužno značiti da treba izbjegavati određene proizvod. No, vaša djeca trebaju odrastati znajući da je odluka na njima, odabiru oni, a ne oglašivači.

Uz dopuštenje: Veble
Saznajte više o knjizi “Naučite svoje dijete razmišljati“.