Djeca i crtanje

Tijekom svog razvoja beba će nakon prve godine života razviti svoje motoričke sposobnosti dovoljno dobro kako bi mogla držati bojice u ručici. Stavljajući bebi olovke u ruke osim razvijanja i usavršavanja motoričkih sposobnosti potiče se i razvoj kreativnosti. Posebice treba razvijati ovu aktivnost jer crtačke sposobnosti djeteta dolaze putem vježbe.

Djeca od godine i pol te kroz sljedećih godinu dana rade uglavnom nekontrolirane poteze cijelom rukom te se uče držati bojice. U ovoj fazi bojice drže cijelom šakom a vrlo je vjerojatno kako će im u ovoj fazi razvoja papir biti premalen za umjetničko izražavanje pa se pripremite za umrljane prste, odjeću i stol. Ova aktivnost ne mora biti prepuštena samo djetetu nego može poslužiti za zajedničko druženje između roditelja i djeteta te pomoći još boljem zbližavanju. Crtanje kao aktivnost se ne mora isključivo oslanjati na papir. Kao dobra podloga mogu poslužiti i malo gušći mjehurići u kadi, prilikom kupanja.

crtanje-1

Kako će djeca polako razvijati svoje vještine tako će početi preuzimati bolju kontrolu nad svojim pokretima. Pokreti se više neće vršiti cijelom rukom nego će se ograničiti na donji dio ruke. Između druge i treće godine dijete će naučiti ispravno držati bojice a crteži će biti manje kaotični. Počet će se nazirati krugovi, dijagonale, elipse i ostali elementi.

Sljedeći korak u crtanje će biti linije i obrisi koji se ponavljaju. Oko treće godine crteži će početi dobivati značenje a djece će verbalizirati i objasniti što su nacrtala. U početku će to biti slika majke ili oca, ili neke osobe iz bliže obitelji. Jednostavni oblici i objekti s vremenom će postajati sve kompliciraniji i detaljniji. Dijete će nakon nekog vremena početi planirati što želi nacrtati.

crtanje-2

Roditelji mogu djetetu prvi puta pokazati kako nacrtati koju životinju ali preporučuje se ostaviti djecu da sami istražuju. Nemojte tražiti od djeteta da kopira neki drugi crtež ili tražiti crteže prema narudžbi. Bez obzira na kojem koraku razvoja se dijete nalazi od roditelja se očekuje da pohvale radove te ohrabre dijete na daljnji razvoj. Potaknite dijete da vam priča o slici koju vam pokazuje. Pokušajte saznati razloge koje se kriju iza pojedinog crteža.

Bez obzira o kojoj vrsti tjelesne ili umne aktivnosti radi ono će biti odabrano na temelju vještina i pouzdanja koje dijete ima u takvoj aktivnosti. Tako će djetetovo samopouzdanje rasti a ono će napredovati u svojem razvoju te će se osjećati puno bolje, slobodnije i samostalnije.

Piše: Wishmama
Fotografije: Pixabay