Mentalna gimnastika uz Brainobrain program

Izgraditi svoje dijete u zadovoljnu, cjelovitu i ostvarenu osobu cilj je, želja i misija svakog roditelja. Na temelju opsežnih istraživanja raznih institucija koje se bave proučavanjem mozga utvrđeno je da se dječji mozak najintenzivnije razvija i formira u periodu od četvrte do četrnaeste godine života, odnosno tada najlakše upija i obrađuje informacije. S tom spoznajom u Indiji je prije više od deset godina osmišljen i kreiran program koji je ubrzo postao vrlo poznat na globalnoj razini. Danas postoji više od 600 uspješnih licenciranih centara u više od 20 zemalja širom svijeta: Indija, Engleska, Amerika, Australija, Makedonija, Kuvajt, Poljska, Tajland, Qatar, Novi Zeland, Oman, Nigerija, Kanada, Kenija, Pakistan, Bahrain, Ujedinjeni Arapski Emirati, Slovenija… a već se neko vrijeme provodi i u Hrvatskoj. Riječ je o Brainobrain metodi, svojevrsnoj mentalnoj gimnastici. Posebnim metodama i tehnikama program omogućuje da se poboljša i stavi u funkciju cijeli kapacitet mozga.

Na čemu se temelji koncept? Koristeći abakus (drevnu spravu za računanje, preteču kalkulatora) uz vizualno-auditivne i kinestetičke metode (VAK) poduke, omogućuje se brzo i učinkovito učenje, povećanje koncentracije, pamćenja, vizualizacije… Primjenom neurolingvističkog programiranja, NLP tehnike, potiču se i jačaju osobne kvalitete kao što su samopouzdanje, samosvijest, usmjereno ponašanje, kreativnost te se jačaju funkcije mozga: brzina procesuiranja informacija, koncentracija, vizualne i slušateljske sposobnosti, samodisciplina…

VAK metoda, NLP tehnika – put do malih genijalaca

Naime, proučavanjem metoda učenja utvrđeno je da neka djeca uče brže dok informacije primaju vizualno (gledanjem), druga djeca slušanjem, a treća dodirom. Postoji i osobna želja djece za različitim načinima učenja, no najnovija istraživanja ipak pokazuju da se najbolji rezultati postižu kad djeca u isto vrijeme primaju i memoriraju informacije koje dolaze vizualnim (vid), auditivnim (sluh) i kinestetičkim (taktilni/dodir) neuronskim putevima u mozgu. Tada je i proces memoriranja najveći i najbrži jer dolazi do prijenosa informacija s lijeve na desnu moždanu polutku, te do potpune aktivnosti mozga. VAK metoda koordinira lijevu i desnu polovicu mozga, potiče ga na aktivnost i otvara put prema genijalnosti.

Neurolingvističko programiranje je znanost o procesu razmišljanja. Povećanje svijesti o riječima pri stvaranju misli uvelike može pomoći u razvijanju osobnosti, ponašanja, aktivnosti te u ostvarivanju ciljeva. Pozitivno razmišljanje, njegovanje emocionalne inteligencije, kreativno i slobodno izražavanje, međusobno poštovanje i uvažavanje… ključne su odlike i karakteristike na kojima se temelji program Braionbrain. NLP tehnike znatno doprinose razvoju osobnosti i samosvijesti – kod djece buđenje takve samosvijesti dovodi do razvoja liderskih sposobnosti, samopouzdanja, oslobađanja od strahova, mudrijeg upravljanja resursima, lakšeg donošenja odluka, boljeg razlučivanja bitnog od nebitnoga… sve s ciljem uspješnog postizanja najviših životnih ciljeva.

Kada bi se ukratko saželo tumačenje Brainobrain metode, najjednostavnije bi bilo reći da je to inovativni dvojezični program razvoja intelektualnih i životnih sposobnosti i vještina kod djece, koji provode obučeni visokoobrazovani stručnjaci, najčešće s područja društveno-humanističkih znanosti – pedagozi, psiholozi, odgojitelji, učitelji, anglisti…. , a cilj je usklađivanje lijeve i desne polutke mozga.

Koncept Brainobrain programa

Program je podijeljen u deset stupnjeva, a svaki traje tri mjeseca. Osim rada na abakusu i mentalne aritmetike, djeca rade vježbe koncentracije, disanja, testove kojima se potiče rad mozga, razmatraju vrijednosti i osobine osoba koje su djeci uzor. “Sat” Braionbraina koji se pohađa jednom tjedno traje 120 minuta. Iako se čini da je to dugo, posebice za mlađu djecu, sat je koncipiran na način da je djeci vrlo zanimljiv i dinamičan te bez problema održavaju koncentraciju cijelo vrijeme. Početak svakog sata posvećuje se promišljanju neke inspirativne afirmacije koju onda djeca tumače i vizualiziraju na svoj način. Na kraju svakog stupnja dodjeljuju se diplome, a jednom godišnje organiziraju se natjecanja na državnoj razini. U Hrvatskoj se programi provode u Zagrebu, Karlovcu, Čakovcu i Splitu. Uz Brainobrain metodu u svakom se djetetu može otkriti mali genijalac no, iskreno, nije to glavni cilj i prednost te metode. Važnije je razvijanje samopouzdanja, kritičkog načina razmišljanja i pozitivnog pogleda na svijet.

Piše: Wish.hr