Slaganje riječi prije čitanja kod djece

Ova je aktivnost posljednja stepenica prije konačnog cilja: čitanja. Slušanjem glasova vaše će dijete sluhom i vizualno slagati riječi.

Zamolite dijete da jednu omotnicu spusti na pod dok vi nosite pladanj. Radite na tepihu, ali pripazite da nema uzorak jer to može odvlačiti djetetovu pozornost. Neka dijete sjedne s vaše lijeve strane a pladanj postavite ispred sebe. Omotnica neka bude ispred vas.

OVDJE pogledajte i otkrijte još neke važne informacije za vašeg predškolarca ili školarca

Spremnost za školu iz aspekta jezično govornog razvoja
Čitanje i pisanje kod djece – rana pismenost
Tko je logoped i kada treba potražiti njegovu pomoć?

Iz omotnice uzmite tri slike i stavite ih ispred djeteta. Zamolite ga da odabere jednu od slika, na primjer bika. Kažite djetetu: „Načinit ćemo riječ bik pomoću slova.“ Neka stavi sliku sebi slijeva odmah ispod pladnja.

Sada kažite: „Koji prvi zvuk čuješ kad izgovoriš riječ bik?“
Neka s vama nekoliko puta polako i jasno izgovori riječ tako da se čuje svaki glas.
Pomozite djetetu naglasiti samo prvi glas.

Kada kaže b pomozite mu da pronađe slovo b na pladnju s abecedom i stavite slovo pokraj slike.

Potom kažite djetetu: „Imamo b, ali sada trebamo slušati sljedeći zvuk.“ Ponovite iste korake otprije kako biste pronašli i stavljajući ga pokraj b. Vaše će dijete možda odmah prijeći na posljednje slovo k (djeci je puno lakše čuti početne i završne glasove u riječima).

Ako se to dogodi, slijedite iste korake, ali ako stavi k odmah iza b, kažite mu da ostavi prazno mjesto. Recite mu da treba slušati kako bi pronašlo slovo koje dolazi između b i k.

Upitajte dijete: „Čuješ li posljednji zvuk u riječi bik?“ Slijedite iste korake dok ne nađete slovo s pa ga stavite pokraj b i i kako biste napisali bik.

Druge aktivnosti

Ponovite vježbu s drugom i trećom riječi iz iste skupine samoglasnika. Upotrijebite riječi s tri slova kao što su kip i miš.

Kad je dijete završilo tri riječi upitajte ga bi li voljelo složiti četvrtu riječ. Polako povećavajte broj na šest riječi, ali u ritmu koji odgovara djetetu.

Kad je vaše dijete završilo jednu skupinu samoglasnika prijeđite na sljedeću. Budući da se radi o novoj skupini samoglasnika, radite s djetetom na prvoj ili prvim dvjema riječima, a ostatak neka dovrši samo.
Uvedite riječi od četiri slova.

Savjet

> Ova aktivnost traži pozorno slušanje glasova u riječi pa ostavite dovoljno vremena da polako i jasno naglasite glasove.
> Neka se djeca mogu nositi sa „slaganjem“ najviše dviju riječi prvi put kada se okušaju u ovoj aktivnosti.
> Ako vaše dijete izabere netočno slovo jednostavno kažite: „Poslušajmo opet.“ Isto tako, ako obrnuto posloži slova ne trebate ništa govoriti jer će pogrešku otkriti kad pomoću kartice s riječima usporedi slova.

Naslov knjige: Pokaži mi kako se to radi
Autor: Maja Pitamic (po metodi učenja Marie Monterossi)
Izdavač: MOZAIK KNJIGA
Cijena izdanja: 139,00 Kuna
Želite li saznati više o naslovu ili ga kupiti možete to učiniti na ovom linku Pokaži mi kako se to radi