Strast za učenjem

Uspješna djeca strastveno gledaju na svijet oko sebe.

Kod kuće, u učionici i u parku su znatiželjni istraživači. Postavljaju pitanja i očekuju odgovore koji njihovim životima daju red i uzrok. Odmah reagiraju na bilo kakve promjene okruženja, žele znati odakle dolazi zvuk, zašto se na zidu pojavljuje sjajno svjetlo dok vjetar miče zastore ili tko dolazi u njihov dom.

Kada su djeca strastvena za učenjem također su i kreativna i to ne samo na projektima koji uključuju bojice i crtanje. Svijet promatraju kroz kreativnu leću i primjenjuju je na prijateljstva, teme igre i odnose s roditeljima i učiteljima. Ona mogu izmišljati likove ili ideje gotovo iz ničega. Ona su u sretnom stanju i kad su sami kada su s vršnjacima, uživaju u tome u što su uključena i dopuštaju da njihov govor i priča teku.

Dijeljenje kreativnosti

Kada stvaraju, djeca znaju da su napravila nešto posebno. Žele to podijeliti, bez obzira na to je li njihova aktivnost planirana ili ne. Gotovo da možete vidjeti kotačiće kako se okreću u glavama strastvene djece. Njihova lica sjaje kad smisle odgovor koji ih zadovoljava. Najvažnije, ona su zabavno društvo jer je njihova strast zarazna.

Dopuštanje djeci da budu kreativna

Kreativnost obuhvaća osjetljivost, tečnost, fleksibilnost, originalnost, razradu, preuzimanje rizika i naravno, maštu. Djeca koja su kreativna ne samo da smišljaju nova pitanja, ona smišljaju i odgovore. Štoviše, njihove ih jedinstvene ideje motiviraju na završetak bilo kojeg zadatka koji im pomaže riješiti problem. Čak i ako eksperiment i ne uspije, željet će ga probati.

Strast za istraživanjem počinje kod kuće

Mnoga su djeca prirodno kreativna. Neka bi željela biti kreativna s igračkama, predmetima iz okoline štapovima, blatom, lišćem) ili crtanjem i modeliranjem. Druga stvaraju kompleksne priče sa zanimljivim zapletima igrajući se riječima. Neka su treća djeca, opet, kreativna na način da razvijaju odnose s vršnjacima.

Kreativnost možete početi poticati kod kuće zanimajuće se za djetetovu igru. Možete reći: „Primijetila sam da te jako zanima što se događa.“ Ili: „Jako si pametan/na kad razmišljaš o različitim načinima igre sa svojim prijateljima.“ Potičući ga, govorite djetetu da je pametno i kreativno.
Dopustite djeci da koriste svakodnevne materijale na nelogične načine bez pokazivanja „ispravnog“ načina kako ih mogu napraviti. Jennifer Demko, ravnateljica predškole, priča priču o djetetu koje je lijepilo svoj crtež na list papira. Očekivano je bilo da će staviti ljepilo ispod slike, spustiti ju na papir i završiti zadatak. No, dijete je počelo cijeli papir premazivati ljepilom. Kad se ljepilo osušilo, ostavilo je osušeni, popucani sloj zbog kojeg je crtež izgledao sjajno i lijepo. Zbog toga što djetetu nitko nije rekao: “Nemoj stavljati ljepilo posvuda“ djevojčica je stvorila nešto novo i lijepo.

Savijeti za poticanje znatiželje i kretivnosti

Sljedeće strategije i savjet pomažu učiteljima i roditeljima u osiguravanju sigurnih i kreativnih materijala koji će djeci pomoći da budu kreativnija te da uvide druge opcije tradicionalnih projekata.
* Kada je riječ o ranoj uspješnosti djece, brojni edukatori i istraživači vjeruju da je djetetova motivacija da nešto stvori i dovrši važnija od inteligencije kad je riječ o dječjem uspjehu.
* Roditelji i učitelji moraju dopustiti maloj djeci da slijede svoje ideje, a ne samo ideje koje su smislili roditelji
* Pričanje priča odličan je alat koji pomaže djeci da postanu kreativnija u svojem razmišljanju

 

 

Uz dopuštenje nakladnika Veble commerce, partnera Wish.hr-a
Za nakladnika: Svjetlana Veble
Hrvatsko izdanje: Vaš uspješan predškolac
Izvornik: Your Successful Preschooler
Još mnogo zanimljivih izdanja možete pronaći u:
Knjižara Veble, Vlaška 7, Zagreb, tel: ++385 (0)1 4818 82
Fotografija: Pink Sherbet Photography