Tri glavna savjeta vezana uz testove i ispite

Promijenite gledište ‘ispiti kao način osuđivanja’ na ‘ispit kao način pomaganja u učenju’.

Odgajajte djecu tako da je svrha ispita pružiti im priliku da ‘pokažu’ što su naučili, a da istovremeno ustanovimo područja u kojima im je potrebna pomoć.

Po završetku testova i dobivanja ocjena, bez obzira je li dijete postiglo uspješan rezultat ili nije prošlo sukladno očekivanjima, vrijedi im pomoći u razmišljanju zbog čega se to dogodilo.

U čemu je tajna ako su uspješno obavili zadatak? Što su poduzeli?

Ako je rezultat bio niži od očekivanog, je ili razlog bio nešto izvan njihove moći, možda su se toga dana osjećali bolesno ili su dobili pitanja koja nisu savladali?

Ili je, kad pogledaju unazad, bilo nešto krivo u njihovom pristupu?
Dobra ideja jeste da ispišu akcijski plan za sljedeći put ili ‘tajne uspjeha’ kao upute za mlađeg brata ili sestru.

To ne mora biti previše ozbiljno. Naslov može biti ‘Kako ne pogriješiti u znanju’ s posebnim oblačićima za upute i ilustracijama ako vaše dijetevoli crtati.

škola knjiga školarci djeca

Ako želite pohvaliti ili nagraditi dijete, neka to bude za trud, pozitivan stav i osobni napredak, radije nego da se usredotočite na konkretne rezultate.

Pokazalo se da, gledano dugoročno, učenici usmjereni na učenje a ne na ocjene postižu mnogo bolje rezultate. Kad im nešto pođe po zlu, njihov svijet se ne ruši – naprotiv, doživljavaju to kao razlog da ispitaju zbog čega su u tome pogriješili i što mogu učiniti da bi sljedeći put bilo bolje.

Uz dopuštenje: Veble