Preporuke o izgledu teksta koji osobe s disleksijom lakše čitaju.
> izbjegavati velike tekstualne cjeline (tekst podijeliti u kraće odlomke)
> oblikovati tekst širine novinskoga stupca (tj. upotrebljavati široke margine)
> za tekst koji treba pročitati učenik s disleksijom rabiti sans serif slova (slova bez kratkih crtica na krajevima)
> veličina slova treba biti minimalno 14 pt
> upotrebljavati podebljana(bold) ili istaknuta (highlighted) slova
> izbjegavati: kosa slova (italic) i podcrtani tekst
> podcrtavanje naslova ili nizova riječi što može uzrokovati vizualno spajanje riječi
> povećati razmak između slova i redaka te odvajati redove dvostrukim razmakom retke poravnavati na lijevoj strani
> izbjegavati obostrano poravnanje razdijelili tekst na manje cjeline i organizirati ga u natuknicama ili pomoću numeričkoga nabrajanja u odvojenim redcima, a ne u kontinuiranom nizu upotrebljavati mat papir umjesto sjajnoga bijeloga papira (najbolje krem ili blijedožuta boja)
> jednostavno oblikovati stranicu
> pozadinska grafika može tekst učiniti teško čitljivim izbjegavati tekstove s dugačkim, višesložnim i zavisnosloženim rečenicama, posebno u inverziji (skratiti, razlomiti i semantički pojednostaviti tekst)
> u ispitnom materijalu ne zahtijevati da se učenik izražava semantički i sintaktički složenim rečenicama
> usmeno i pisano dati mogućnost nadopunjavanja odgovora ili zaokruživanja točnih odgovora kada riječi u odgovorima koji se traže nisu međusobno fonološki slične, a riječi za koje se pretpostavlja da učenik ne razumije treba dodatno pojasniti pojasniti pjesničke slike i figure u tekstovima teške za razumijevanje vrijeme za rješavanje pisanih zadataka produljiti za 50% u odnosu na uobičajeno.
Tekst omogućila: Dječja knižnica “M2”
*Sva događanja pratite na stranicama: Knjižnice grada Zagreba