Kada i zašto kod logopeda

Kada primijete da se dijete, inače uredna razvoja, premalo, pogrešno ili teže verbalno izražava u odnosu na vršnjake, roditelji se nerijetko uspaničare.

Kada dijete napuni tri godine i krene u vrtić, a roditelji dobiju priliku usporediti govor svog djeteta s govorom vršnjaka, postaju svjesni da im dijete ima pravi problem.

Tada je najbolje zatražiti savjet logopeda. Važno je što prije krenuti sa savjetovanjem ili čak direktnom terapijom, jer je dijete često već u toj dobi dovoljno svjesno da se razlikuje od vršnjaka.

OVDJE saznajte još nekoliko bitnih informacija i saznanja oko logopeda

Kada posjetiti logopeda?
Tko je logoped i kada treba potražiti njegovu pomoć?

Tijekom prve dvije godine treba poticati dijete na izgovaranje samoglasnika i na kombinaciju suglasnika i samoglasnika u govoru (ma-ma, ta-ta, ba-ba, pa-pa…). Djeci od druge do četvrte godine treba se obraćati jasnim i jednostavnim rečenicama, ali i nadograđivati i proširivati ono što su rekla (Idemo baki. Da, idemo baki.).

Važno je proširivati im postupno rječnik i dati im mogućnost da što više prepričavaju događaje toga ili protekloga dana. Tako i roditelji mogu utjecati na postupan razvoj govora svoga djeteta.

Ukoliko dijete s četiri i pol do pet godina ne izgovara ispravno sve glasove obratite se logopedu. Ako kod djeteta primijetite neka druga odstupanja u govoru, kao što su mucanje ili brzopletost, treba što ranije intervenirati.

Ako je dijete premalo za terapiju, barem ćete dobiti logopedski savjet kako se postaviti i reagirati

Ako vaše dijete do polaska u školu nema govornih teškoća, ali odgojiteljice u vrtiću primijete da pogrešno drži olovku ili ne može povezati skupinu glasova u riječ i isto tako rastaviti riječ na glasove (npr. umjesto T-A-T-A kaže KAPA, umjesto M-A-M-A kaže STOL), potrebno je što prije reagirati i uključiti dijete u terapiju.

Jer iz takvih teškoća proizlaze teškoće u čitanju i pisanju te disleksija i disgrafija.

Kako bi se što bolje stimulirala djetetova govorna komunikacija, važno je da uz logopeda u terapiji aktivno sudjeluju i roditelji i odgojitelji. Uloga roditelja neizmjerno je važna jer upravo oni s djetetom provode najviše vremena.

Zapamtite, čim se roditelj zabrine za govor svog djeteta, čim vas češće traže da ponovite što ste rekli, čim primijetite da više obraćate pažnju na formu nečijeg govora nego na sadržaj, vrijeme je za logopeda. I ovdje vrijedi pravilo: čim prije, tim bolje – željezo se kuje dok je vruće!

Dječji vrtić Metković