Aktivnosti i igre za vrijeme praznika

Uz odmore i praznike obično se kod djece javlja dodatna potreba za aktivnostima i igranjem jer je pred njima puno više slobodnog vremena nego kada su bili okupirani sadržajem u vrtiću ili školi.

Kako bi vaše dijete uz igru naučilo nove vrijednosti, veselilo se svojim rezultatima, a vi bili presretni kako napreduje predlažemo aktivnosti i igre kako u zatvorenom tako i otvorenom prostoru.

Zato možete pokušati …

crtez

Otkrijte pet detalja

Brza, ali nadasve djelotvorna aktivnost pomaže da se kod djeteta razvije sklonost promatranju i traženju čudotvornog i novog, a možete je koristiti u svakom slobodnom trenutku.

Jedan igrač odabire fokus – to može biti automobil, osoba, slika, svijet ili zgrada.
Drugi zadatak je uočiti pet stvari vezanih za odabrani predmet koje djeca možda nisu primijetila odmah.
U početku je to iznenađujuće teško i doista potiče umijeće pomnoga promatranja.

Prvi igrač može potom od pet uočenih stvari odabrati jednu koja je po njegovom mišljenu najzanimljivija ili koja je pokazala najveći izazov za detaljno promatranje.

Ovo je zgodna aktivnost za igranje u vrtu ili parku, jer potiče čuđenje nad ozbiljem i ljepotom koje mudi priroda.

Međutim, jednako se može iskoristiti za usmjeravanje djetetove pažnje na društvenu raznolikost i mnoštvo umjetnih tvorevina u gradu, na skrivene tajne u umjetničkim slikama i skulpturama, ili na čitav niz izražaja, emocija i znakova koje vidimo na ljudima oko nas.

Crtanje po sjećanju

Ovu igru možete igrati s jednom ili nekoliko manjih skupina djece, stoga može biti zabavna kad im dođu prijatelji.
Obično je najuspiješnija kad su uključene dvije ili tri ekipe s ne više od četvero djece u svakoj.

Pronađite prikladnu sliku – karikaturu ili crtež poput onih koje nalazite u bojankama ili, ukoliko se spremate na odmor ili posjet mjestima kao što su muzej ili zoološki vrt, običan plan prostora pruža zanimljiv fokus.

Uvećajte predložak i sakrijte ga od znatiželjnih očiju igrača. Svakoj grupi dajte arak praznoga papira, olovke i gumice za brisanje.

djeca i crtanje

Svakom djetetu u grupi (grupama) dodijelite broj tako da znaju tko je broj 1, a tko je broj 2 i tako redom. Prozovite sve brojeve 1 u isto vrijeme.

Dajte im 20 sekundi da pogledaju predložak a potom se vraćaju svojoj ekipi da nacrtaju što su vidjeli. Malo kasnije pozovite sve brojeve 2 i na isti način ih vratite na mjesto da pomognu u izradi slike.

Nastavite na isti način sve dok svaki sudionik nije dva puta vidio predložak. Dobro je u međuvremenu nakratko prekinuti igru i raspraviti taktiku.

Je li koja ekipa otkrila neki muder trik za skupni rad?

Prije završnog redanja, potaknite ekipu da formuliraju plan djelovanja. Svaki sudionik će predložak vidjeti samo jednom.
Mogu li prije toga smisliti kakvu strategiju kojom će osigurati da svaki od njih izvuče najviše od zadnjeg gledanja predloška?
Sakupite crteže i dodijelite nagrade onima koji su najbliže originalu.

Uočite razliku

Djeca vole ovu staru, omiljenu igru koja može poslužiti i na kućnim zabavama. Ovisno o broju ljudi, jedan do tri čovjeka stanu ispred ostalih i svatko ih može izbliza promatrati nekoliko minuta.

Oni pritom napuštaju prostoriju i svatko načini neku promjenu izgleda, recimo spusti čarapu ili zamjeni cipele.
Kad se ponovno vrate u prostoriju, prva osoba koja je pravilno uočila jednu od promjena, mijenja mjesto s osobom na kojoj su opažene promjene.

Moguće je vrlo mnogo varijacija. Ako igrate igru samo s jednim djetetom, možete naizmjenično pogađati koje ste sitne promjene učinili s izlošcima na polici ili u razmještanju prostorije.

U čemu je uvijek istina o…?

Korak dalje od običnog promatranja, ova aktivnost potiče umijeće uspoređivanja i analiziranja. najbolji način njezina uvođenja je prirodan kontekst situacije, dakle kada ste uključeni u nešto drugo kao čitanje priče za laku noć, hranjenje mačke ili šetnja u prirodi.

Tajna je u tome da zvučite gotovo nezainteresirano postavljajući pitanje ‘Zanima me u čemu je uvijek istina o …?’ Naprimjer, “Što je uvijek istina vezana za bajke?”, “Što je uvijek istina o kućnim ljubimcima?”, “Što je uvijek istina o drveću?” Naizmjenice pokušajte smišljati odgovore.

Ohrabrite dijete hvaleći svako osobito zanimljivo opažanje i pretvaranjem da vam treba ‘vremena za razmišljanje’ kako biste smislili svoje odgovore.

Nemojte koristiti prve, očitije odgovore i nastojte oboje smisliti najobičnije opažanje.

Uz dopuštenje: Veble
Saznajte više o knjizi “Naučite svoje dijete razmišljati“.