Slikovnica Krtica Talpa istražuje Muzej grada Zagreba

Slikovnica Krtica Talpa istražuje Muzej grada Zagreba cjelovito je edukativno djelo primjereno integriranom poučavanju djece predškolske i mlađe školske dobi, ali i omogućuje percepciju važnosti inkluzije osoba oštećena vida svim dionicima sustava odgoja i obrazovanja.

mgz-krtica-talpa-istrazuje-1

Slikovnicu pisanu svima razumljivim jezikom odlikuje uvažavanje različitosti i potreba drugih, stvaranje prijateljstava s „djevojčicama i dječacima koji slabo vide ili uopće ne vide, ili se ne mogu kretati bez invalidskih kolica“.

Malena krtica Talpa djeci jasno ukazuje na potrebu poštivanja različitosti, uči ih empatiji i zanimanju za druge i drugačije i njihova prava. U tu svrhu načinjene su replike muzejskih eksponata koje korisnici mogu opipati, dodirivati i čitati na brajici kako bi ih pobliže upoznali i o njima učili.

Djeca kroz slikovnicu upoznaju Muzej grada Zagreba istražujući u društvu Talpe, krtice čija slabovidnost nije ograničavajuća, nego poticajna! Talpa djecu upoznaje s načinima i mogućnostima prilagođenoga kretanja kroz Muzej, ističući pritom važnost učenja čitanjem (Brailleovim pismom), dodirivanjem i istraživanjem.

Družeći se s Talpom, djeca će upoznati npr. Zlatnu bulu Bele IV., grb grada Zagreba iz 1492. godine, povijest zagrebačke katedrale, profesora Baltazara, izumitelja Slavoljuba Penkalu, Hrvatsko narodno kazalište, reljefni crtež bana Josipa Jelačića, Markovu crkvu…

Autorica: Vesna Leiner
Autorica ilustracija: Zrinka Ostović
Dizajn: Valentina Dominić
Cijena: 30 kuna

Uz otisnuto izdanje, pripremili smo i online verziju s dodanom audio komponentom, kako bi slijepa i slabovidna djeca, slušajući priču, pratila Talpinu šetnju i istraživanje Muzeja.

Stvarajući ovu slikovnicu, autorica Vesna Leiner, muzejska savjetnica pedagoginja, imala je na umu uvažavanje različitosti i temeljne postavke naznačene u Konvenciji o pravima djeteta, kao što su: pravo na slobodu izražavanja te primanja i širenja obavijesti putem svih vrsta medija (čl. 13), Djeca s teškoćama u razvoju imaju pravo na život u uvjetima koji im omogućavaju oslanjanje na vlastite snage i olakšavaju njihovo djelatno sudjelovanje u zajednici (čl.24), Sva djeca imaju pravo na obrazovanje na temelju jednakih mogućnosti (čl. 28).