Gladijatori – igraj se i uči!

Nova izdanja tvrtke Mara d.o.o., Pula – pop-up slikovnica i bojanka „Gladijatori – igraj se i uči!“ – predstavljaju inovativan, drugačiji, originalan, zabavan, interaktivan i autentičan trodimenzionalni proizvod kojim je zaokružena edicija Rimska Pula započete 2013. godine realizacijom mobilne aplikacije pula+heritage tour potom 2014. godine nadgradnjom aplikacije realizirana je edukativno-zabavnu nagradnu igrica Spectacvla Antiqva za mobilne i tablet uređaje.

Ilustrirana pop-up slikovnica i bojanka kroz priču o povijesti starog Rima i gladijatorskih borbi razvijaju svijest djece mlađeg uzrasta o značaju zavičajne materijalne i duhovne povijesno-kulturne baštine. Slikovnica i bojanka nadovezuju se na vrlo posjećenu manifestaciju Spectacvla Antiqva, odnosno oživljene gladijatorske borbe koje se odvijaju u pulskoj Areni u organizaciji Arheološkog muzeja Istre, Javne ustanove Pula sport i Turističke zajednice Pule. Ova manifestacija, uz mobilne aplikacije, slikovnicu i bojanku te pilot suvenire doprinose revitalizaciji antičkog naslijeđa, jačaju identitet i prepoznatljivosti Pule i Istre na mapi kulturnog turizma te razvijaju brand Pula+heritage.

Izdanja su djela domaćih autora, ideju i realizaciju potpisuje Mara Pula, ilustracije autora Vibora Juhasa, dizajnerica Ana Berc grafički je oblikovala izdanje, a autorica teksta i koncepta je dr. sc. Milena Joksimović.

Slikovnica i bojanka predstavljaju originalan poklon za djecu uzrasta od 7 do 12 godina, a zanimljivo su štivo i za odrasle. Utemeljene su na znanstvenom proučavanju i daju ogroman doprinos provođenju integrirane nastave u osnovnim školama jer omogućuju povezivanje znanja iz povijesti, likovne kulture, književnosti, geografije, stranih jezika te tjelesne kulture. Izvrstan su priručnik nastavnicima u realizaciji projektne i terenske nastave, usmjerene na jačanje svijesti o važnosti očuvanja kulturne materijalne i nematerijalne baštine, a sve s ciljem da aktivno učenje ne bude samo proklamirani cilj, već postane stvarnost.

Pop-up tiskovine nisu novitet u grafičkoj industriji, ali postupak njihove izrade je kompliciraniji od svih drugih grafičkih proizvoda. Slikovnica koju predstavljamo realizirana je zahvaljujući tehnološkoj opremljenosti i spremnosti tiskare Zrinski d.d. iz Čakovca, koja je i sunakladnik izdanja. Time dokazujemo da se takav zahtjevan grafički proizvod može izraditi i u Hrvatskoj.

Slikovnica i bojanka “Gladijatori – igraj se i uči!“ pridonosi razvoju pismenosti kod djece, kao i dječje književnosti. Odnos teksta i slike te veličina i jasnoća slova prilagođeni su potrebama ciljane dobne skupine, djeci koja postaju čitatelji. Djetetu smo, shvaćajući ga kao konzumenta, pristupili drugačije nego odraslom čitatelju, obraćajući mu se univerzalnim jezikom slike. Time se potiče dječja pismenost, kako potvrđuju suvremena pedagogija, psihologija, književnost, ali i likovna umjetnost. Slikovnica je psihološki, lingvistički i pedagoški ispravna te usklađuje dvije umjetnosti: slikarstvo i književnost. Izdanja su prevedena na talijanski, engleski i njemački jezik.

Projekt su podržali: Ministarstvo kulture RH kroz program Poduzetništvo u kulturi, Istarska županija – Regione Istriana, Upravni odjel za kulturu, gradovi Pula i Vodnjan, turistička zajednica grada Pule i Arenaturist d.d. iz Pule.

Uz dopuštenje: Arheološki muzej u Zagrebu