Ugasimo neodgovornost

Vatrogasci i napušteni psi na plakatima diljem Hrvatske u povodu kampanje “Obitelj na more, a
pas na ulicu?”. Kampanjom se upozorava na negativni trend napuštanja životinja u ljetnim mjesecima koji je veći za 50 posto u odnosu na ostatak godine.

”Obitelj na more, a pas na ulicu?” moglo se čuti jučer na križanju Varšavske ulice i Trga Petra Preradovića na predstavljanju istoimene kampanje koju tradicionalno svake godine organizira Udruga Prijatelja životinja. Njoj se ove godine pridružila i Hrvatska vatrogasna zajednica kako bi svi zajedno upozorili na negativni scenarij koji doživljavaju napuštene životinje: glad, žeđ, vrućine, stradavanje pod kotačima automobila ili od ruke zlonamjernih pojedinaca.

Kod prigodno ukrašenog štanda kampanju su predstavili gradonačelnik Milan Bandić te predstavnici Prijatelja životinja i Hrvatske vatrogasne zajednice, a građane su osobito razveseliti vatrogasci i vatrogaskinje pod punom opremom, koji su sa simpatičnim psima iz Dumovca sudjelovali u kampanji pod sloganom “Ugasimo neodgovornost”.

psi-1

Kao što tijekom ljetnih mjeseci vatrogasci intenzivno gase požare po našim šumama tako će kroz poruke na uočljivim jumbo plakatima diljem Hrvatske pozvati sve na gašenje neodgovornog ponašanja prema životinjama, koje pohara Hrvatsku kroz porast napuštanja pasa i mačaka, osobito prije odlaska na godišnje odmore. Plakati manjeg formata distribuirat će se po lokalnim vatrogasnim društvima te će biti dostupni za sve zainteresirane.

Zašto je nužna kampanja “Obitelj na more, a pas na ulicu?”
Podaci iz skloništa diljem Hrvatske potvrđuju crnu statistiku napuštanja životinja u ljetnim mjesecima koja poraste i do 50 posto u odnosu na ostale mjesece u godini. Iako je, prema Zakonu o zaštiti životinja, napuštanje kažnjivo novčanom kaznom do 15.000 kuna, glavni problem i dalje ostaje neprovođenje zakonskih odredbi.

Alarmantno je i što mnogi gradovi, unatoč svojoj zakonskoj obavezi, još uvijek ne zbrinjavaju životinje sukladno zakonu, nemaju info-centre te ne provode programe kastracije životinja i edukaciju građana o zaštiti životinja. Rezultat nedovoljnog provođenja programa kastracije konstantno je povećanje broja pasa i mačaka koje, umjesto da budu članovi obitelji, završavaju svoje živote na ulici i u ‘skloništima’ s rokom za ubijanje od 60 dana.

psi-2

Problemu pridonose i oni koji kupuju životinje, na štetu onih napuštenih koje bi mogli spasiti.
Hrvatska vatrogasna zajednica i Prijatelji životinja zato apeliraju na sve koji traže četveronožnog člana obitelji da dobro razmisle imaju li financijske i ostale uvjete za dugogodišnju odgovornu skrb o životinji te da otvore svoje srce i svoje domove nekoj od brojnih napuštenih životinja koje čekaju u skloništima i privremenim domovima.

Prijatelji životinja zahvaljuju svima koji su pridonijeli realizaciji plakata ”Ugasimo neodgovornost”.
Profesionalnu i volontersku pomoć pružili su: Ana Mihalić (fotografija), Nives Spajić (šminka) i Maja Zaklan (dizajn plakata). Kampanja je realizirana u suradnji i uz potporu marketinške i PR agencije Drimia, Gradskog ureda za poljoprivredu i šumarstvo Grada Zagreba, Skloništa za nezbrinute životinje grada Zagreba u Dumovcu, Europlakata, Arta, Studija Zale, Avalona i Maraja Usluga.

Uz dopuštenje: Drimia (sve fotografije)