Virtualni ženski poduzetnički centar

Poduzetnice s prvim danom 2016. dobile platformu za unaprijeđenje poslovnih aktivnosti, povezivanje i edukaciju.

Prvi Virtualni ženski poduzetnički centar www.poduzetnica.hr, jedinstveni poslovni poduhvat u ovom dijelu Europe i start up, počeo je s radom prvog siječnja 2016. godine.

Centar je digitalna platforma za promociju i unaprjeđivanje poslovne aktivnosti poduzetnica, te ima za cilj potaknuti razmjenu znanja, tehnologija i inovacija, ohrabriti žene na veći poduzetnički angažman u hrvatskom gospodarstvu, te olakšati ulaganje u obrazovanje i učenje u poduzetničkom sektoru.

Ovo je ostvarenje želje i aktivnosti brojnih poduzetnica za osiguravanjem krovne platforme koja će poboljšati stanje na tržištu rada i kapitala u korist žena poduzetnica. Činjenica je: iako u porastu, žensko poduzetništvo do danas nije dobilo ozbiljnije priznanje za svoj obol ukupnom hrvatskom gospodarstvu i napretku. Mjerodavne institucije zaobilaze ovu rodnu podjelu, a prečesto žene ostaju zaboravljene ne samo na svom početku nego i na uzlaznom putu razvoja i ostvarenja poslovne ideje.

Upravo zbog tog očitog zapostavljanja žena poduzetnica, rodila se ideja o pokretanju Virtualnog ženskog poduzetničkog centra www.poduzetnica.hr, koji je naišao na toplu dobrodošlicu poduzetnica diljem Hrvatske. Osim početka rada Virtualnog ženskog poduzetničkog centra organizirat ćemo prvi Kongres samozaposlenih žena poduzetnica 08. ožujka 2016. g u Zagrebu. Hrvatske poduzetnice su rastuća, sve učinkovitija, razvojna snaga hrvatskog gospodarstva, koja zaslužuje više pozornosti i potpore od sadašnje – ocijenila je Sanela Dropulić, voditeljica Virtualnog ženskog poduzetničkog centra.
Žensko poduzetništvo nema tradiciju u domaćem gospodarstvu, a sve strategije mjerodavnih nisu davale značajnijih rezultata.

Analiza podataka prikupljenih u Registru godišnjih financijskih izvještaja prema vlasničkoj strukturi društava i to prema rodnom kriteriju, ukazuju na činjenicu da je žensko poduzetništvo novijeg datuma, te da se žene u većoj mjeri uključuju u novije vrijeme u područje biznisa. Dosadašnje brojke pokazuju da to područje još uvijek, u velikome dijelu pripada muškom dijelu stanovništva – analize su Fine udjela žena u poduzetništvu posljednjeg desetljeća hrvatske ekonomije.
Na rubu zanimanja medija, institucija, pa čak i onih usko povezanih sa ženskim poduzetništvom, žene su se same izborile svoje mjesto u hrvatskoj ekonomiji od 2010. godine.

U tom promatranom razdoblju dio žena poduzetnica tj. vlasnica trgovačkih društava, obrta ili slobodnih zanimanja, uglavnom se kreće od 17,3% u 2010. godini do 19,6% u 2013. godini – podaci su Fine.
Žene u hrvatskom društvu znatno bolje od muškaraca u Hrvatskoj uočavaju poslovne prilike za realizaciju svojih ideja, ali su uskraćenije za mogućnost institucionalne potpore, financiranje, otvaranje poslovnih prilika na tržištu, prvenstveno zbog manjka potpore i razumijevanja u obitelji za ženino poduzetništvo.

Virtualni Ženski poduzetnički centar www.poduzetnica.hr dat će sve od sebe da se ta zanemarenost promijeni, a samozaposlene poduzetnice dobiju pozornost kakvu zaslužuju u hrvatskom društvu.