Mali ZILIK – likovne radionice

44. ZILIK počinje u ponedjeljak 16. siječnja 2017. i to Malim ZILIK-om koji otvaramo likovnom radionicom dubrovačke akademske slikarice Mercedes Bratoš na temu “Stablo želja”, dok ćemo svečano otvorenje 44. ZILIK-a obilježiti izložbom slika doc. dr. art. Marijana Richtera. U utorak 17. siječnja će mlada akademska umjetnica Natalia Borčić koja nam dolazi s predivnog Visa održati radionicu pod nazivom “Tvornica igračaka Djeda Božićnjaka”. Srijedu smo rezervirali za našeg poznatog karikaturista NIK TITANIKA koji je pripremio osebujnu radionicu pod nazivom “Mala škola geg i portretne karikature i crtanja smiješnih babetina poput Štefice Jambriščak, njenog muža Jože i pokojeg političara”. U četvrtak 19. siječnja djeca će naučiti što je vitraj na zanimljivoj likovnoj radionici “Obojano staklo” pod vodstvom akademskog slikara Antona Vrlića. I kao šećer na kraju, mlada akademska grafičarka i profesorica likovne kulture Nikolina Knežević održat će likovnu radionicu na temu “Čarobne diorame”.

Radionice će se održavati od ponedjeljka do petka svaki dan od 10-12h i od 15-17h izuzev petka 20. siječnja kada će biti održana samo prijepodnevna radionica, jer navečer obilježavamo kraj ovogodišnjeg ZILIK-a otvorenjem izložbe radova nastalih na 44. ZILIK-u.

zilik-djecji-radovi-1

Kao što već sigurno znate, ZILIK (Zimska likovna kolonija) predstavlja jedinstven spoj umjetnosti i humanosti kroz rad akademskih umjetnika koji tjedan dana svake godine u siječnju provode s djecom bez odgovarajuće roditeljske skrbi kako bi oplemenili njihov život uspostavljanjem pozitivnog odnosa prema umjetnosti čime djeca proširuju vlastite obzore, obogaćuju iskustva i spoznaje, razvijajući slobodu mašte i izražavanje doživljenog, što znatno pridonosi stvaranju pozitivnog odnosa prema vanjskom okruženju.

zilik-djecji-radovi-2

Dugogodišnja tradicija održavanja ZILIK-a oduprijela se zubu vremena prvenstveno zbog predanog i kontinuiranog rada na razvoju plemenitih ljudskih vrijednosti kod djece, te kroz poticanje njihove mašte i kreativnosti, pružanje osjećaja slobode u izražavanju, ali i učeći ih kako ostvariti kvalitetan međuljudski odnos kroz vrijeme provedeno u kreativnom stvaralaštvu s umjetnicima i djecom iz lokalnih osnovnih škola i drugih domova. Upravo zbog slojevitosti i poruka koje ZILIK nosi osiguran je kvalitetan edukativno pedagoški program koji prati rad umjetnika i nadopunjuje iskustvo koje se pruža posjetiteljima radionica ali i kasnijih izložbi. Umjetnička djela su poput djece, otvorena interpretaciji i subjektivnom čitanju, a program ima za cilj posjetiteljima svih dobnih skupina približiti kako Centar tako i umjetnost, te olakšati razumijevanje domske i umjetničke djelatnosti.

natalia-borcic-likovna-radionica

Izbornica 44. ZILIK-a Sonja Švec Španjol, mag.hist.art. izabrala je slijedeće autore za ovogodišnji Mali ZILIK:

PONEDJELJAK 16.01.2017. – MERCEDES BRATOŠ

Radionica: Stablo želja
Voditeljica: Mercedes Bratoš, akademska slikarica

Opis radionice:
Kratka uvodna priča i upoznavanje s materijalima za rad.
Cilj ove radionice je da djeca uz pomoć kolaža opišu stablo na kojemu će rasti njihove želje. Poticanje mašte i kreativnosti.

Uzrast djece: radionica je namijenjena djeci u dobi od 9 do 13 godina

UTORAK 17.01.2017. – NATALIA BORČIĆ

Radionica: Tvornica igračaka Djeda Božićnjaka
Voditeljica: Natalia Borčić, akademska slikarica

Opis radionice:
Radionica bi započela s upoznavanjem s materijalima za rad i kratkom uvodnom pričom koja bi potaknula imaginaciju kod djece.
Cilj ove radionice je da sudionici koristeći kolaže i gotove materijale izrade tvornicu iz mašte u kojoj nastaju igračke. Pošto ćemo koristiti kutije tvornice će biti trodimenzionalne.

Uzrast djece: radionica je namijenjena djeci u dobi od 9-12 godina

SRIJEDA 18.01.2017. – NIK TITANIK

Radionica: MALA ŠKOLA GEG I PORTRETNE KARIKATURE I CRTANJA SMIJEŠNIH BABETINA POPUT ŠTEFICE JAMBRIŠČAK, NJENOG MUŽA JOŽE I POKOJEG POLITIČARA
Voditelj: NIK TITANIK, karikaturist, ilustrator, grafički dizajner i nadasve kroničar hrvatske gluposti

Opis radionice:
Polaznici radionice će saznati kako izgleda tipičan dan novinskog karikaturiste, kako se dolazi do inspiracije i kako se biraju teme. Nakon toga će im praktično biti pokazano i objašnjeno što zapravo definira karikaturu kao takvu, bila ona portretna ili geg. Na primjerima likova Štefice i Jože, te Otovog Pere i Icinog Grge bit će im objašnjena važnost definiranih likova koji se stalno pojavljuju u karikaturama i s kojima se čitatelji mogu poistovjetiti. Nakon toga će im biti pokazano na konkretnom primjeru kako nastaje geg i portretna karikatura. Na kraju slijedi praktični rad, tj. crtanje portretnih i geg karikatura po izboru i njihova analiza. Ta analiza će više biti kao neka svojevrsna izložba i praktično suočavanje autora s javnom kritikom. Naravno, sve u šaljivom tonu i atmosferi.

Uzrast djece: radionica je namijenjena djeci u dobi od 6 godina i više

ČETVRTAK 19.01.2017. – ANTON VRLIĆ

Radionica: Obojano svjetlo
Voditelj: Anton Vrlić, akademski slikar

Opis radionice:
Na radionici će polaznici raditi svoje uratke slikarskim postupcima na temu oslikavanje vitrajnih prozora kvadratnih i kružnih oblika.
U svojim radovima djeca će istraživati svjetlo i boje. Na početku će im voditelj prezentirati nekoliko primjera vitrajnih prozora iz različitih perioda povijesti umjetnosti, od klasičnih do suvremenih koji su karakteristični za slikarsku tehniku izrade vitraja.

PETAK 20.01.2017. – NIKOLINA KNEŽEVIĆ

Radionica: Čarobne diorame
Voditeljica: Nikolina Knežević, akademska grafičarka i profesorica likovne kulture

Opis radionice:
Radionicu bih započela kratkim uvodom u kojem opisujem što to uopće jesu diorame. Zatim bih objasnila kako mi danas izrađujemo diorame od papira i kartona.
Podijelila bi djecu u grupe i rekla svakoj grupi da odabere jednu od tri ponuđene teme za izradu zadatka. 1. tema bi bila : Podvodni svijet, 2. Šumski svijet 3. Svemir
Objasnila bih postupak izrade diorama i razgovarala sa svakom grupom o odabranoj temi. Djeca bi uz moju pomoć izradila diorame i naučila kako razmišljati o planovima, tj. prostornosti i unaprijed predvidjeti koji elementi idu u koji plan. Također bi naučili kako pretvoriti dvodimenzionalni crtež u 3D prostor.