Knjiga prof. dr. sc. Bože Skoke Strateško komuniciranje država

Hrvatska je dobila prvi sveučilišni udžbenik posvećen javnoj diplomaciji i strateškom komuniciranju država, novoj disciplini koja povezuje međunarodne odnose i komunikacijski menadžment.

Predstavljena nova knjiga prof. dr. sc. Bože Skoke Strateško komuniciranje država

Tim povodom u zagrebačkom Kaptol centru okupili su se vodeći hrvatski stručnjaci za diplomaciju, marketing, odnose s javnošću i srodne discipline, na prigodnoj promociji i popratnoj konferenciji posvećenoj javnoj diplomaciji i imidžu Hrvatske, koju su organizirali njemačka zaklada Hanns Seidel i Edward Bernays visoka škola za komunikacijski menadžment.

Strateško komuniciranje država

Autor tog monumentalnog djela je redoviti profesor Fakulteta političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu te gostujući profesor na Edward Bernays Visokoj školi za komunikacijski menadžment prof. dr. sc. Božo Skoko.

„Strateško komuniciranje država“ je knjiga koja u dva dijela analizira države kao komunikacijske subjekte, odnosno fenomen javne diplomacije, nacionalnog brendiranja i međunarodnih odnosa s javnošću te donosi primjere dobre prakse iz cijelog svijeta.

Dok je u prvom dijelu naglasak na teoriji i praksi ovog interdisciplinarnog područja, drugi (urednički) donosi radove dvadesetak gostujućih autora vodećih hrvatskih stručnjaka koji pišu o područjima primjene te hrvatskim iskustvima.

Knjiga na 850 stranica zapravo govori o ulozi identiteta i imidža te upravljanja ugledom države u ostvarenju političkih i gospodarskih ciljeva na međunarodnoj pozornici.

„Državama kao komunikatorima u međunarodnom odnosu nikada nije bilo lakše komunicirati nego danas, ali i konkurencija nikada nije bila veća. Države koje svoj imidž prepuštaju slučajnosti, dovode se u opasnosti da drugi ispričaju priču o njima umjesto njih samih.

mr. sc. Aleksandra Markić Boban, prof. dr. sc. Božo Skoko i Ivana Đimoti

Naš identitet he temelj brenda države, pa ga moramo definirati nacionalnim koncensusom o vlastitim vrijednostima, a zatim ih kroz javnu diplomaciju, strateški pristup brendiranju, ali i kreativne industrije predstaviti domaćoj i međunarodnoj zajednici.“ naglasio je prof. dr. sc. Božo Skoko, jedan od vodećih stručnjaka za strateško komuniciranje država u Hrvatskoj.

O autoru i knjizi su govorili prof. dr. Igor Vidačak i dr.sc. Hrvoje Jakopović, s Fakulteta političkih znanosti, prof.dr. Doris Peručić s Edward Bernays visoke škole, komunikacijski stručnjak Davor Bruketa, te bivši ministri vanjskih poslova dr.sc. Vesna Pusić i Davor Ivo Stier.

Ministar vanjskih i europskih poslova RH i autor jednog od poglavlja knjige dr. sc. Gordan Grlić Radman je istaknuo: „Ponosan sam što sam pridonio nastajanju ove knjige koja je suvremeni putokaz prema strateškom upravljanju identitetom i imidžom za svaku modernu državu.

Goran Grlić Radman

Hrvatska diplomacija u ovoj je knjizi posebno istaknuta, a iako mlada disciplina, predstavlja čitavu našu zemlju.

Diplomati su glasnici svoje države po kojima međunarodna zajednica percipira Hrvatsku, a u izazovnim vremenima globalizacije trebamo iskoristiti sve alate javne diplomacije koje autor u ovom kapitalnom djelu razlaže te ih upotrijebiti za unaprjeđenje svog međunarodnog ugleda.“

Dekan Edward Bernays Visoke škole za komunikacijski menadžment doc. dr. sc. Damir Jugo ovom je prilikom istaknuo: „Knjiga Strateško komuniciranje država bez sumnje će ostaviti dubok trag u akademskoj zajednici i široj javnosti jer je autor uspješno povezao teoriju i praksu, najbolja svjetska iskustva te 30 gostujućih autora, koji svi zajedno daju idealan recept za upravljanje ugledom država u suvremenim međunarodnim odnosima.“

Vesna Pusić i Božo Skoko

„Skoko je povezao i okupio vrhunske hrvatske stručnjake, znanstvenike, teoretičare i praktičare, ali i diplomate koji su godinama predano radili na kreiranju ugleda Hrvatske, a autor nije mogao odabrati bolju godinu za objavljivanje ove knjige nego godinu u kojoj obilježavamo 30 godina od međunarodnog priznanja Republike Hrvatske“, Aleksandra Markić Boban, ravnateljica ureda Hans Seidel Stiftung u Zagrebu.

U sklopu predstavljanja knjige održana je i konferencija „Kako unaprijediti hrvatsku javnu diplomaciju i imidž Hrvatske“ na kojoj su sudjelovali ugledni stručnjaci s područja međunarodnih odnosa i diplomacije, turizma, kulture, odnosa s javnošću i drugih srodnih područja, koji su predstavili aktualnosti i trendove u upravljanju međunarodnim ugledom i nacionalnim identitetom.

Okrugli stol Kako unaprijediti hrvatsku javnu diplomaciju i javni imidž Hrvatske

Na konferenciji su sudjelovali prof. dr. sc. Dubravka Sinčić Ćorić, profesorica na Katedri za marketing Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i voditeljica Radne skupine Predsjednice RH za razvoj identiteta i brenda RH (2018. – 2019.), dr.sc. Mladen Andrlić, veleposlanik Republike Hrvatske u Mađarskoj i bivši ravnatelj Diplomatske akademije MVEP RH, dr. sc. Daniela Angelina Jelinčić, znanstvena savjetnica u Institutu za razvoj i međunarodne odnose, doc. dr. sc. Katarina Miličević, pročelnica Odjela za turizma Edward Bernays visoke škole u Zagrebu i profesorica na Sveučilištu u Ljubljani, Tomislav Gugo, voditelj Odjela za javnu diplomaciju i kulturne odnose pri veleposlanstvu Kraljevine Danske u Hrvatskoj, dr. sc. Dejan Gluvačević, pročelnik odjela za komunikacije Edward Bernays visoke škole u Zagrebu i dr.sc. Miro Kovač, bivši ministar vanjskih i europskih poslova RH, povjesničar i diplomat.

Predstavljanje knjige i konferencija održani su u organizaciji Edward Bernays Visoke škole za komunikacijski menadžment i zaklade Hanns-Seidel-Stiftung.

Uz dopuštenje tekst i fotografije: Millenijum promocija