Europski se očevi za volanom ponašaju rizičnije od majki, ali majke se češće razljute na druge sudionike u prometu.
Među 6805 roditelja mladih vozača u 19 zemalja svijeta uključujući EU, Rusiju, Tursku i Južnu Afriku, pokazalo se da očevi za volanom više riskiraju od majki.
Uloga uzora ne počinje kad se dijete priprema na vozački ispit, nego u njegovom djetinjstvu, čim postane dio događanja na cesti.
Trendovi po državama
U primjerice Austriji, Finskoj, Danskoj i Rusiji očevi mladih vozača gotovo su dvaput češće kažnjavani za prekoračenje brzine od majki. U Češkoj 15 posto muškaraca priznaje da s djetetom u automobilu često ili povremeno prekorače dopuštenu brzinu, u odnosu na svega 8 posto žena. Prosjek kažnjavanja u EU je 24 posto ispitanih muškaraca u odnosu na 18 posto žena kaženjenih za prekoračenje brzine.
Izdvojeno
> Jedini iznimak su belgijske vozačice koje u vožnji riskiraju više od muškaraca. Gotovo trećina anketiranih Belgijanki (30 posto) priznaje da voze prebrzo, za razliku od 28 posto muškaraca u Belgiji.U europskim zemljama postoje razlike u navikama i vještinama vožnje između spolova, odnosno ispitanih majki i očeva, i na drugim područjima. Tako 20 posto majki priznaje da zimi ne upotrebljavaju zimske gume, a takvih je očeva samo 14 posto.
Iznimak je Švedska u kojoj su majke, što se tiče sigurnosti, odgovornije od očeva. Naime, u toj zemlji je njih 52 posto reklo je da zimi uvijek voze sa zimskim gumama ako u automobilu imaju dijete, a takvih je samo 36 posto očeva.
Izdvojeno
> Istraživanje također pokazuje da se majke češće razljute od očeva na druge sudionike na cesti (34 posto žena prema 20 posto muškaraca).Roditelji imaju ključnu ulogu u razvoju voznih vještina i navika svoje djece
Muški vozači svih dobi izlažu se većem riziku od žena. Dječaci i mladi muškarci imitiraju svoje očeve još od rane mladosti.
Izuzetno je riskantno ponašanje roditelja na cesti i zabrinjavajuće budući da roditelji imaju ključnu ulogu u razvoju voznih vještina i navika svoje djece.
Brojni su roditelji svjesni jakog utjecaja koji imaju na djetetov odnos prema vožnji i sigurnosti u cestovnom prometu.
51% roditelja je svjesno da njihova djeca obraćaju pozornost na njihovo ponašanje tijekom vožnje dok trećina njih (34%) smatra da njihove vozne navike počinju utjecati na djetetov odnos prema sigurnosti u cestovnom prometu već u dobi od 6 godina.
Potvrđuju to i psiholozi iz Traffic Psychology International koji dodaju da se učenje odvija neprekidno, što znači da djeca usvajaju neko ponašanje i kad mu naočigled ne posvećuju pozornost.
Tekst omogućio:Goodyear