Redateljski dvojac Mažuran – Lisinac otkrio kako je sniman film The Islander

Nova filmska fantasy poslastica za roditelje i djecu pod nazivom The Islander, čiji će trailer uskoro ugledati svjetlo dana, kreativan je koncept Domagoja Mažurana i Zorana Lisinca.

domagoj-mazuran

Njih dvojica upoznali su se u Los Angelesu preko zajedničkog prijatelja i producenta ovog filma Nebojše Chupina, čiju su prvotnu ideju za film prenijeli u originalan i fantastičan svijet prožet munjama i snažnim karakterima likova.

zoran-lisinac

W: Možete li nam reći nešto više o samoj radnji filma The Islander (Otočanin)?

Zoran: Teško je svesti ovaj film na jednu poruku jer je prilično slojevit. Atmosfera je, recimo, u stilu filmskog serijala Igre gladi te japanskih manga-stripova. Za mene je to priča o jednom posebnom dječaku koji ima vizije budućnosti i pokušava pobijediti svoje unutarnje strahove s kojima se bori vozeći ekstremne utrke na moru. Možda bismo kao središte priče ipak najradije istaknuli snažne obiteljske odnose koji pokreću radnju, a treba dodati i to da je na vlasti totalitaran režim koji eksploatira malo preostale zemlje i otoka i skriva istinu o misterioznoj apokalipsi.
Domagoj: Priča se, također, temelji na odnosu čovjeka i izumiruće prirode te je zapravo ogledalo sadašnjeg društva, žestoka kritika sustava koji zapostavlja ekološke probleme i kroz geo-političke manipulacije gradi zidove među ljudima.

zoran-lisinac-domagoj-mazuran-neb-chupin

W: Imate i jaku glumačku postavu posebno ako izdvojimo starije glumce poput Caroline Goodall i legendarnog Jamesa Cosmoa, ali i poznate glumce iz Hrvatske i regije. Većini njih je SF žanr novitet, kako su se snašli i tko vas je posebno oduševio?

Zoran: Glumačka ekipa je bila odlična, svi su bili pripremljeni i nadahnuti. Oduševljeni smo Marcom Islom i Jamesom Cosmom – i to ispred i iza kamere. Sve glumice i glumci su imali trenutke u kojima su sve nas na setu dirnuli. Slavko Sobin dobio je najveći aplauz od ekipe kada je završio svoj posljednji kadar u Beogradu.

Domagoj: Goran Bogdan bi došao i jednostavno “pojeo” scenu, bio je toliko jak. Priznanje za hrabrost moramo odati i glumici Ivani Dudić, koja je izvodila scene na brodu koji je po najvećem nevremenu jurio 80 km/h.
Zoran: Jedan od najizdržljivijih je bio Sergej Trifunović, koji je, iako iscrpljen sunčanicom, pred kamerom besprijekorno odradio svoj posao i oduševio nas u nekima od najžešćih scena u filmu.

marco-ilso-zoran-lisinac

W: Domagoj, vi imate puno iskustva u kreiranju virtualne stvarnosti i video igrara i najavili ste zanimljive scene utrka. Kako su one snimane i režirane?

Domagoj: Sve scene utrka brodova su snimljene tijekom 10 dana na lokacijama na otoku Braču te u Paškom kanalu, i to s velikim brzinama od oko 100 km/h, s kaskaderima, ali i glumcima na brodovima. Što se tiče tehnologije koju smo upotrebljavali to su bili robotski 6AX sistemi koji se upotrebljavaju većinom na helikopterima za snimanja u ekstremnim uvjetima, tzv. shoot over F1 systems.

Mi smo, dakle, tehnologiju napravljenu za snimanja iz zraka adaptirali za snimanje na moru, iz brodova. Isto tako smo primjenjivali specijalne efekte u stvarnom vremenu upotrebom virtualnih kamera koje pokrivaju 360 stupnjeva.

Takva tehnologija nam je omogućila trenutnu vizualizaciju specijalnih efekata na licu mjesta. Koristili smo računalne platforme i programe koji se upotrebljavaju za stvaranje video igara, izbjegavajući klasičan filmski proces post-produkcije.

Ovakav pristup nam je omogućio da u stvarnom vremenu vidimo završne rezultate u 60-postotnoj kvaliteti finalnog proizvoda.

goran-bogdan-zoran-lisinac

W: Za sve specijalne efekte u filmu angažirali ste Davida Sudda, renomiranog stručnjaka na tom području. Hoće li možda tu biti nekih posebnosti koje nam možete već sada otkriti?

Zoran: David je genijalan lik koji se zajedno s Jordanom Halseyom prihvatio rada na ovom filmu, na prilično pionirski način koristeći eksperimentalne tehnologije.

Oni su pomoću geomappinga i stvaranja vizualnog svijeta tijekom samog snimanja omogućili da u postprodukciji scene i setove nadograđujemo koristeći platforme za video igre, tzv. game engine. Tako smo uspjeli do željenih rezultata doći u rekordnom vremenu.

neb-chupin

W: Najavljujete bogatu zvučnu kulisu Što ćemo sve u filmu moći čuti i gdje će se raditi postprodukcija?

Zoran: Odlučili smo se za originalnu filmsku glazbu koja evocira špageti-vestrne i Morriconeov stil, no bit će tu i zvuka koji će podići čitavu priču na nivo elektro-opere s utjecajima Hansa Zimera ili JunkiXL te neizostavnog Dan Romera.

Domagoj: Što se tiče samog zvučnog pejzaža filma, na svim smo lokacijama snimili autentične zvukove akcije i prirode koje ćemo korsititi u postprodukciji, a koju ćemo raditi u Los Angelosu.

domagoj-mazuran-billy-rarratt -danica-nedeljkovic

W: I za kraj možete li izdvojiti nekoliko zanimljivosti ili anegdota sa snimanja koje želite podijeliti s našim čitateljima?

Zoran: Bilo je mnogo zanimljivih, smiješnih, ali i opasnih situacija tijekom snimanja. Izdvojio bih možda onu gdje smo izlazili na buru na Pagu i jurili brzinom od 110 kilometara na sat utrkujući se modificiranim vojnim gliserima – gumenjacima teškima i po 8 tona.

Domagoj: To je nešto što se ne zaboravlja! Ekipa nam je bila super, a cijelu je avanturu teško prepričati. To se jednostavno moralo doživjeti i preživjeti. Nadam se da će vaši čitatelji osjetiti nivo ludila koji smo željeli prenijeli na film, a koji će moći pogledati već sljedeće godine.

Uz dopuštenje: MediaVal (sve fotografije)