Kako komunicirati i uspostaviti kvalitetan odnos s učiteljem svoga djeteta

Možda ste roditelj čije je dijete tek krenulo u prvi razred i taj važan prijelaz iz vrtića u školu budi u vama osjećaje nervoze, zabrinutosti ili straha.

Osjećaji poput ovih potpuno su opravdani jer proizlaze iz silne želje da vaše dijete bude prihvaćeno, da stvara prijateljstva i naravno – da puno nauči. Osim što se možete nadati da će uistinu tako i biti, preostaje vam biti mu podrška i savjetnik na tom putu.

Kao roditelju, znate koliko je važno ostvariti zdravu komunikaciju sa svojim djetetom ali također vam je jasno da izvan te komunikacije postoje odnosi koje ćete morati graditi i s ljudima iz njegove neposredne sredine, poput učitelja.

Oni paralelno s vama promatraju razvoj, ponašanje i aktivnosti vašeg djeteta, ali pritom (za razliku od vas) nisu subjektivni u tome i upravo su vam zato na raspolaganju pružiti informacije koje ne možete znati samo iz priče koju čujete od vlastitog djeteta.

djete-skola-1

Kada kontaktirati učitelja?

Roditelji ponekad znaju odgađati susret s učiteljima zato što unaprijed misle kako se neće moći nositi s lošim vijestima ili će u razgovoru učitelj dovesti u pitanje njihove metode odgoja. Najveća greška koju pritom roditelji čine jest da predugo čekaju i tako omoguće stvaranje prostora za razvoj vrlo ozbiljnog problema pa kada i dođe do kontakta, teško je uspostaviti kvalitetan roditeljsko-učiteljski odnos.

Kako do ovakvih situacija ne bi došlo, potrudite se ostvariti kontakt s učiteljem na samom početku školske godine. Upoznajte ga, pokažite svoj interes i budite proaktivni.

Pronađite dovoljno vremena

Vjerojatno na raspolaganju imate malo vremena i upravo je zato dobro znati kvalitetno upravljati njime. Prilikom ostavljanja ili dolaska po dijete u školu nećete imati dovoljno vremena za detaljan razgovor pa svakako pravovremeno kontaktirajte učitelja i dogovorite termin susreta uživo. Bilo bi dobro naglasiti točan razlog dolaska kako bi učitelj unaprijed bio upoznat s temom razgovora.

djete-skola-2

Pripremite se za susret uživo

Ako imate više pitanja za učitelja i želite biti sigurni kako će fokus razgovora biti na temama koje vas zanimaju, jednostavno ih zapišite na komad papira. Neka pitanja budu rangirana prema vašim prioritetima, počevši od najbitnijih pa do onih manje bitnih.

Ako se radi o trenutnom problemu s kojim se suočava vaše dijete, bitno je znati na koji način biste vi htjeli da se problem adekvatno riješi, a ne očekivati da sve odgovore i solucije predloži isključivo učitelj. Potrudite se bilježiti sugestije učitelja kako biste o njima mogli razmisliti kasnije kada dođete doma.

Pokušajte mu što manje upadati u riječ kako bi svoje mišljenje mogao izraziti u potpunosti, tako da vam bude jasno koje su točno njegove nedoumice vezane za učenje ili ponašanje vašeg djeteta.

Nitko ne poznaje vaše dijete bolje od vas i zato svakako iznesite svoje ideje i strategije koje bi učitelju pomogle da se putem njih lakše poveže s vašim djetetom.

Kako reagirati na neočekivane informacije

Osim redovitih grupnih roditeljskih sastanaka i unaprijed zakazanih susreta, većina se roditelja u nekom razdoblju školovanja svog djeteta suočila ili će se tek suočiti s nekim nenadanim informacijama. Osim samog sadržaja informacije koju primite od učitelja, važniji je način na koji ćete vi odlučiti reagirati.

Problem s kojim se suočava vaše dijete nikako nećete riješiti tako što ćete se verbalno obrušiti na učitelja, izderati se na njega ili promijeniti ton glasa. Do rješenja problema ćete najlakše doći ako budete smireni i zajedno dogovorite daljnji plan djelovanja.