Djeca su nerijetko u određenom periodu školovanja suočena s većom i zahtjevnijom količinom školskih zadataka koje teže savladavaju i koji ih u konačnici samo psihički iscrpljuju.
Upravo je to vrijeme u kojem biste vi kao roditelj trebali razmisliti o opciji individualnog učenja koja se pokazala kao izrazito produktivan način za boljitak školskog uspjeha.
Naravno, ovakva dodatna vrsta pomoći vjerojatno će biti financijski zahtjevnija ali velika je vjerojatnost da će vaše dijete biti sigurnije, zadovoljnije i uspješnije u obavljanju svojih zadataka u budućnosti.
Sigurni znakovi koji ukazuju kako je vrijeme za dodatnu pomoć pri učenju:
Loše ocjene
Ako smatrate da vaše dijete može bolje od onoga što pokazuju ocjene u imeniku ili ste primijetili nagli pad uspjeha na ispitima, kontaktirajte njegovog učitelja i izrazite mu svoju zabrinutost.
Učitelj vam može ukazati na određeni problem s kojim se vaše dijete muči. Možda dijete nema problema s brojevima, ali ima s učenjem i njegov problem se javlja kod opisnih matematičkih zadataka. Nakon što ste zajedno detektirali vrstu problema, bit će vam lakše poduzeti znati od kuda krenuti.
Prokrastinacija obaveza
Ako dijete odgađa školske projekte ili pisanje domaće zadaće, možda se radi o nemogućnosti „održavanja ritma“ s povećanjem obaveza.
Poneko odgađanje je posve normalna pojava, ali kontinuirana prokrastinacija može biti pokazatelj nekog većeg problema.
Ovdje je najbolje osloniti se na vlastitu intuiciju. Ako osjećate da vaše dijete ima problema s organizacijom vremena, aktivirajte se i potražite profesionalnu osobu koja će kroz kontinuirani rad s djetetom poboljšati njegove navike učenja i učvrstiti motivaciju kako bi ono svoje zadatke rješavalo uspješno i na vrijeme.
Osjećaj zbunjenosti
U nekim slučajevima dijete ima loše ocjene jer jednostavno ne može shvatiti što se od njega traži. Ako je neprestano zbunjeno i ne može zadovoljiti očekivanja koje zahtjeva razina njegovog školskog uzrasta, treba pomno sagledati leži li pravi problem u zahtjevnosti zadataka ili pukom izbjegavanju istih.
Ako dijete pokazuje znakove anksioznosti prije ispita svakako potražite dodatnu pomoć izvan škole kako bi detaljno savladao dijelove gradiva nekog predmeta koje nije uspio učiniti samostalno.
Nedostatak samopouzdanja
Sasvim je normalno biti nesiguran kod učenja novih koncepata i najveća greška koju tada možete napraviti jest reći mu da nije dovoljno sposobno. Kada se dijete osjeća loše i kaže vam da mu je teško pratiti nastavu ili vam izbjegava reći što ga točno muči vezano za gradivo – potražite dodatnu pomoć.
Velika je vjerojatnost da će učitelj s vašim djetetom ostvariti odnos koji će biti drugačiji od onoga s učiteljem u školi ili s vama te će takav odnos pridonijeti djetetovom samopouzdanju što će rezultirati kvalitetnijom komunikacijom i sudjelovanjem u nastavi.
Izbivanje roditelja
Kada životna ili poslovna situacija postane prezahtjevna i sve češće izbivate iz kuće, nemoguće je djetetu pružiti istu razinu pomoći koju ste mu mogli pružiti prije.
Kako vaše dijete raste, tako raste i količina njegovih školskih obaveza i zadataka. Možda ćete i naći malo vremena ali ćete ubrzo shvatiti kako nekim stvarima nažalost niste dorasli ni vi sami.
U ovom će slučaju dodatna pomoć vašem djetetu osigurati da njegov uspjeh ne „pati“ zbog izvanredne obiteljske situacije koja će potrajati neko vrijeme.
Djeca s posebnim potrebama u učenju
Dodatna pomoć kod učenja uvelike utječe i na djecu kojima je dijagnosticiran poremećaj hiperaktivnosti i deficita pažnje (ADHD), disleksija ili poremećaj vidne i slušne percepcije. Ovakva djeca moraju odvojiti puno više vremena za svladavanje gradiva od svojih vršnjaka.
U ovom će slučaju profesionalna pomoć u vidu izvanškolskog učitelja djetetu osigurati vrijeme i pažnju koju ono neće moći dobiti u školi.
Učitelji koji rade s djecom s posebnim potrebama obučeni su prezentirati im informacije na način koji će im pomoći da lakše shvate gradivo i samim time školu učini mjestom gdje će se osjećati ugodno, bez obzira na poteškoće.