Kako olakšati otjecanje u trudnoći

Prema statistikama oko 80% trudnica doživi oticanje ruku ili nogu. Uobičajena područja su zglobovi i noge a može se pojaviti na rukama i licu a najčešće se pojavljuje u zadnjem tromjesečju.

Glavni razlog otjecanja u trudnoći nastaje radi pojačane proizvodnje krvi i tekućina u tijelu trudnice kako bi se zadovoljile potrebe rastućeg djeteta. Otjecanje u trudnoći može biti uzrokovano i hormonalnim promjenama koje se dešavaju u tijelu trudnice. Ponekad beba u trbuhu može izvršiti pritisak na vene te time otežati cirkulaciju.

Oticanje se može pogoršavati uslijed dužeg stajanja no ako je tijekom trudnoće krvni tlak normalan nema većeg razloga za brigu. Ponekada se otjecanje može pojaviti ili pogoršati pred kraj dana a visoka dnevna temperatura također doprinosi otjecanju.

Problematično otjecanje može biti u području lica, naročito oko očiju te pojačano otjecanje prstiju i zglobova. Ako je jedna noga jače natečena a prate ju bolovi svakako se kod ova dva simptoma treba javiti doktoru.

Iako se otjecanje ne može izbjeći donosimo vam neke savjete kako olakšati ili ublažiti ovu pojavu.

Izbjegavati dugo sjedenje ili stajanje

Prekinite dugo stajanje ili sjedenje uzimanjem kraćih pauza.

Spavajte na lijevoj strani

Spavanje na lijevoj strani stvara se manji pritisak na vene. Osim ovog položaja držanje nogu u povišenom položaju uz pomoć jastuka pomoći će u smanjenju bolova i otečenosti.

Nabavite udobne cipele

Tijekom trudnoće stopalo se širi te postoji mogućnost da stare cipele više neće odgovarati. Preporučljivo je odabrati ravne cipele po mogućnosti s ulošcima kako bi se ublažilo otjecanje ali i bol u leđima.

Potrebno je povećati unos vode

Tijekom trudnoće preporučuje se unos od 8 do 10 čaša vode. Voda će pomoći prilikom izbacivanja toksina iz tijela a neposredno će smanjiti otjecanje.

Uska odjeća nije prikladna

Trudnice bi posebice trebale izbjegavati nošenje uskih odjevnih predmeta a posebice čarapa koje bi mogle blokirati protok krvi kroz organizam.

Vježbanje je uvijek važno

Dnevnom tjelovježbom i šetnjama poboljšat će se cirkulacija u tijelu.

U suradnji s doktorom možete dogovoriti masažu ili namakanje nogu s raznim uljima ili prirodnim sastojcima. Otečene noge hladite s ohlađenim ručnicima kako bi smanjili bol i otekline.

Piše: Wishmama