Važnost ulja u prehrani trudnica i beba

Trudnoća je posebno razdoblje u životu svake žene.

U tih devet mjeseci žena najviše pažnje posvećuje zdravom načinu života koji uključuje pravilnu i uravnoteženu prehranu te izbjegavanje štetnih čimbenika koji bi mogli narušiti zdravlje djeteta.

Majčina ispravna prehrana igra važnu preventivnu ulogu u zaštiti djeteta tijekom razvoja u maternici i od bolesti u kasnijem životu.

Zato je izuzetno važno da tijekom trudnoće dijete dobiva sve važnije nutrijente od majke koja ne bi trebala jesti ‘za dvoje’ nego kvalitetno i raznovrsno.

Od početka trudnoće ipak raste potreba za hranjivim tvarima te je vrlo važno od kakvih se namirnica sastoji majčina prehrana.

Pravilna i uravnotežena prehrana bi za sve pa tako i za trudnice trebala uključivati integralne žitarice, povrće i voće, mlijeko i mliječne proizvode, meso, jaja i ribu te masti i ulja.

Vrlo je važno i redovito uzimati obroke, a najbolje je konzumirati tri glavna obroka i dva međuobroka kako bi se održala optimalna dostupnost glukoze za fetus.
Naime, glukoza je najbolji izvor energije za rast i razvoj fetusa.

Nikako se ne preporučuje držati bilo kakve dijete tijekom trudnoće jer se tijekom posta razina glukoze u krvi se snižava pa se fetus mora oslanjati na masti kao izvor energije.

Tuna

Jedan od važnijih dijelova zdrave prehrane svakako su omega-3 masne kiseline koje su manje zastupljene u zapadnjačkoj kulturi.

To su nezasićene masne kiseline koje naše tijelo ne može samo sintetizirati već ih moramo unositi pravilnom prehranom.

Najzastupljenije su u ribama iz sjevernih mora – tuni, lososu, bakalaru i srdelicama, a nalaze se i u ulju sjemenki lana te orasima.

U trudnoći je često prisutan deficit unosa ovih masnih kiselina jer trudnice često ne konzumiraju plavu ribu zbog straha od potencijalnog unosa žive.

Omega-3 masne kiseline pomažu u regulaciji bioloških funkcija, važne su za kardiovaskularni, imunološki, reproduktivni i živčani sustav te su esencijalne za rast i razvoj ljudskog organizma.