Vrtim Zdravi Film

Sedmaši iz Hrvatske više razmišljaju o svojoj tjelesnoj težini, no sve manje se kreću i prekomjerno konzumiraju slatkiše.

Djetinjstvo je vrijeme kada se formiraju životne navike. S ciljem pružanja podrške roditeljima u odgoju zdravijih generacija provodi se nacionalni projekt Vrtim Zdravi Film koji educira djecu o osnovnim postulatima pravilne prehrane i važnosti redovitog bavljenja tjelesnom aktivnosti.

Hrvatski školski sportski savez i tvrtka Nestlé Adriatic partneri su u projektu kojim je u sedam godina obuhvaćeno više od 24.000 učenika sedmih razreda, odnosno njih više od 5.700 u ovoj školskoj godini.
Učenici su nakon edukacije unaprijedili znanje o pravilnoj prehrana za prosječno 13,6 %.

Najveći porast u znanju zabilježen je u OŠ Draganići, učenici iz OŠ Borovje iz Zagreba nagrađeni su za najbolji kreativni uradak na temu pravilne prehrane, dok su najbolja ostvarenja u sportu ostvarili dječaci iz OŠ Smiljevac iz Zadra i djevojčice iz OŠ Otok iz Zagreba.

vrtim-zdravi-film

“Projekt Vrtim Zdravi Film dio je globalne inicijative Nestlé za zdraviju djecu, a koja osim edukacije uključuje i razvoj zdravijih proizvoda u budućnosti kao i savjetovanje obitelji o namirnicama i vježbanju. Naš cilj je da do kraja 2030. godine 50 milijuna djece vodi zdraviji život, a on se može postići samo zajedničkim djelovanjem javnog i privatnog sektora”– izjavila je Irena Kurtanjek, voditeljica korporativnih komunikacija, Nestlé Adriatic.

U sklopu projekta Hrvatski zavod za javno zdravstvo i ove je sezone proveo Istraživanje o znanju, stavovima i navikama učenika kada je riječ o prehrani i tjelesnoj aktivnosti.

Istraživanje je pokazalo kako preporučenih 5 obroka dnevno ima ukupno samo 32,8% učenika. Čak 12,1% učenika odgovorilo je da stalno nešto jede, odnosno da ne jede u obrocima. Najviše sedmaša (47,7%) hrani se u školskoj kuhinji. Nešto manji udio učenika (37,7%) jede u školi sendviče ili pecivo koje donesu od kuće ili kupe u blizini škole. No čak 6,8% učenika i učenica uopće ne jede dok su u školi, a 2,4% jede slatkiše i grickalice.

Svaki dan voće jede 73,1%, a povrće 55,9% učenika dok mlijeko i mliječne proizvode konzumira 73,1% učenika. Konzumacija slatkiša i dalje je prekomjerna. Jednom ili više puta dnevno slatkiše jede čak 40,8% učenika, slane grickalice svaki dan jede njih 25%, a gazirane sokove svaki dan pije 28,1% učenika.

“Zabrinjavajući su rezultati istraživanja koji pokazuju kako je samo 17,7% učenika zadovoljavajuće tjelesno aktivno, odnosno preporučenih najmanje 60 minuta svaki dan, dok je vrijeme provedeno pred ekranima u porastu.

Hrvatski školski sportski savez svojim aktivnostima, a posebno projektima Univerzalna sportska škola i Vježbaonica te projektom Vrtim Zdravi Film, već dugi niz godina potiče učenike na bavljenje tjelesnom aktivnošću te ih uči o povezanosti pravilne prehrane i tjelesne aktivnosti sa zdravljem.’ – izjavio je Nikola Perković, predsjednik Hrvatskog školskog sportskog saveza.

Dodatno, stalno o svojoj tjelesnoj težini razmišlja čak 29,3% učenika i učenica. Da je normalne tjelesne težine misli svega 55,8% učenika i učenica. Da ima prekomjernu tjelesnu težinu misli 28,5% učenika sedmih razreda, dok njih 15,7% misli da su mršavi. Zadovoljno je svojom tjelesnom težinom svega 47,4% učenika, a 13,9% njih izjavilo je kako je trenutno na dijeti.

Hrvatski projekt Vrtim Zdravi Film dio je globalne Nestlé inicijative koja se provodi u 80 zemalja i uključuje više od 300 partnera – sportskih udruženja, nutricionista, javno-zdravstvenih institucija, koji ulažu značajne napore kako bi educirali više od osam milijuna djece godišnje.

Nestlé Adriatic ovaj projekt provodi i u Srbiji te Bosni i Hercegovini, a ukupan broj djece iz regije koja su imala koristi od edukacije danas je veći od 59.000. Posebnost ovog projekta je u tome što isključuje bilo kakvu promociju proizvoda kompanije te je, promatrano na uzorku, najopsežniji program takve vrste u regiji.

Važnost projekta Vrtim Zdravi Film prepoznali su Ministarstvo zdravlja, Ministarstvo znanosti i obrazovanja, Središnji državni ured za šport, Agencija za odgoj i obrazovanje te Hrvatski zavod za javno zdravstvo.

Uz dopuštenje. Dialog komunikacije (sve fotografije)