Kako god pogledali na stvari, rijetko je tko toliko produktivan kao što su to mame.
Čak i ako prije niste bile pretjerano produktivne, nakon što postanete majka naučite to biti zbog velikog broja zadataka koje morate svakodnevno napraviti kako biste održali brigu o obitelji.
Evo 10 savjeta kako biti produktivan i dobro raspoložen uz sav željeni dnevni raspored
1. Napravite raspored
Dobro upravljanje vremenom započinje s planiranjem. Unaprijed u svom kalendaru odredite sate koje planirate raditi i zadatke koje planirate izvršavati svakodnevno.
Koristite zajednički Google kalendar ako surađujete s partnerima ili klijentima kako bi kolege unaprijed znale vašu dostupnost.
Pokušajte zakazati i odraditi svoje najzahtjevnije zadatke, one koji zahtijevaju najviše usredotočenosti i tišine upravo u vrijeme kada ste najproduktivniji i odmorniji.
2. Ustanite prije djece
Ujutro odaberite 5 zadataka koje želite obaviti taj dan i napišite ih i ostavite na hladnjaku kao podsjetnik dok to ne postane navika koju obavljate automatski.
Moj primjer:
Moja jutarnja rutina je buđenje u 6 ujutro, oblačenje i pravljenje zdravog doručka za stariju Anabelu i onaj s mlijekom za mlađu Ariju. Zatim Anabelom, ili kako je u kući obiteljski zovemo Belom, pospremimo krevet i nakon toga izlazimo zajedno s našim psom u šetnju u kojoj ujedno dopratimo Belu do školskog autobusa.
3. Napišite svakodnevni popis obveza
Zapisivanje na papir stvari koje želite postići u svom životu ili tijekom dana čini zadatke stvarnim i fizičkim. Tako čak pomaže svom tijelu da proizvodi serotonin dok ispunjavate zadatke koje ste si sami zadali. Vjerujte to zna ispuniti čovjeka neizmjernim zadovoljstvom.
4. Učinkovito koristite alate
Otkrijte i pokušajte automatizirati zadatke na koje gubite puno vremena te ih odrađujte uz pomoć tehnologije i outsourcinga (op.ur.unajmljivanja usluga).
Na primjer, u Barceloni u kojoj živim s mojom obitelji, imamo aplikaciju za dostavu namirnica poput Deliberry-ja, uslugu dostave hrane iz restorana – Deliveroo i kurirsku aplikaciju Glovo (koja je sada popularna i u Hrvatskoj), a koja donosi sve sitnice, poput hrane za bebe iz ljekarne kada pada kiša ili ste u situaciji kada stavljate svoju djecu spavati i ne želite napustiti kuću. Kurirske službe odlične su i za slanje nekih materijala i stvari vašim najmilijima ili klijentu, ako radite od kuće.
5. Rutina i vrijeme odmora su vaši dobri suradnici
Rutina pridonosi stabilnosti vaše djece, te se ona osjećaju sigurno i manje su nervozni kad znaju svoj i vaš raspored.
Djeca prolaze kroz puno događaja dok rastu, odvikavanje od pelena, polazak u vrtić ili u školi, kada je dobro imati rutinski i stalan raspored koji ublažava razne životne prijelaze.
Imati svakodnevnu rutinu ne znači dosadu, možete uvijek unijeti dozu kreativnosti u aktivnostima koje provodite s djecom, a ipak se držite dnevnog rasporeda koji djeca poznaju.
6. Održavajte redovnu rutinu čišćenja kuća i delegirajte ih
Zaposlite sve članove kućanstva u obavljanju zadataka koji odgovaraju njihovoj dobi ili ako obiteljski proračun može podnijeti, angažirajte redovnu pomoć u čišćenju.
Pomoć u čišćenju doma 2 puta tjedno, po svega nekoliko sati dnevno, može biti velika ušteda vremena za mame koje rade.
To naravno ima smisla ako zarađujete dvostruko ili više po satu, nego što plaćate za čišćenje kuće.
7. Ostavite djecu na čuvanju
U Hrvatskoj većina ljudi koristi bake i djedove ili članove obitelji za pomoć u skrbi o djeci. U zapadnoj Europi to nije slučaj.
Srećom, sada postoji aplikacija i za to! No, većina obitelji ima redovitu “tetu čuvalicu” djece koju su dobili po preporuci prijatelja ili obitelji.
U Barceloni imamo i Nannyfy aplikaciju koja nudi profile za čuvanje djeteta iz vašeg susjedstva s ocjenama za svaku dadilju, uglavnom studentice ili žene koje čuvaju djecu kao sporedni posao što je korisno kad vam treba hitna skrb o djeci.
8. Otklonite loše navike koje uništavaju produktivnost
Svi znamo o čemu pričam. Provjerite koliko vremena provodite na mobilnom uređaju. Sigurna sam da se često događa dok kuhate, čitate ili pripremate e-poštu, da provedete oko 15 minuta na Instagramu, dok umak bolonjeze lagano zagorijeva:)
Isključite obavijesti na mobitelu kao prvi korak i posvetite vrijeme, iz popisa obaveza, za čitanje e-pošte.
Multitask koristite samo kada to apsolutno morate, jer je dokazano da nas više zadataka, koje često radimo istovremeno, usporava za čak 40%.
Tijekom vikenda počistite nered u kućnom uredu i pobrinite se da na radnoj površini nema apsolutno ničega što vam odvlači pažnju na posao. Konačno, perfekcionizam zna usporavati i ponekad vas usporava da konačno završite e-mail, ponudu, izvještaj ili prezentaciju. Gotovo je bolje nego savršeno!
„Produktivnost više ne znači koliko učinkovito radite. Produktivnost ovisi o tome koliko postižete. ” Chris Bailey
9. Iskoristite večernje sate
Nikad nisam bila jutarnji tip, ali morala sam to postati kako bih si produžila dan, kako bih stigla sve što moram napraviti s dvoje djece i usput sačuvati zdrav razum.
Ipak, i dalje najbolje radim navečer. Potrebno mi je 2 do 3 sata navečer kako bih odradila kreativni dio svog posla koji zahtijeva usredotočenost i rad bez pritiska ili velikog stresa.
10. Umrežite se profesionalno i osobno
Rad od kuće može smanjiti mogućnosti umrežavanja, tako da se možete pridružiti Facebook grupama poduzetnika ili žena poduzetnica u vašem gradu ili mrežnim organizacijama.
Posjetite radionice i događanja kako biste imali priliku da svoje poslovanje prilagodite zahtjevima tržišta, novim ljudima, u svrhu poboljšanja svojih usluga s kojima možete potencijalno steći nove klijente ili prijatelje.
Kao mama, vjerojatno ionako susrećete roditelje u parkovima i na rođendanima, pa možete iskoristiti ove prilike za upoznavanje novih prijatelja ili stvaranje vlastitog kruga roditelja istomišljenika.
Tekst: Katarina Štimac