Ti ne možeš doći na moj rođendan:kažu ponekad djeca oko pete godine

Djeca u dobi između četvrte i pete godine počinju sklapati čvršća prijateljstva i počinju se više družiti u skupinama pa se može očekivati i više sukoba. Rođendanska zabava prilika je djetetu da pokaže svoju moć uključujući ili isključujući nekoga iz zajedničke aktivnosti ili druženja.

SITUACIJA

Čujete dijete kako prijateljici iz vrtićke grupe govori da ne može doći na njezinu rođendansku zabavu.
DIJETE KAŽE
Ti ne možeš doći na moj rođendan!
VI MISLITE
Kako je tako zla? Ne želim da postane nasilnica…

Naučite dijete obazrivosti. Objasnite da grube riječi bole više od udarca.

Dječja prijateljstva vrlo su promjenjiva i prijatelji iz vrtića vrlo brzo padaju u nemilost, ovisno o tome jesu li se tog dana dobro ili lože igrali. Dijete možda osjeća da joj nadolazeća rođendanska zabava daje veću moć u društvu i iskorištava to kako bi prisililo druge da se igraju po njezinom.

Djeca se u dobi između četvrte i pete godine uče empatiji. Ne upozorite li ih da riječi mogu povrijediti i više od udarca, ne znaju to. Mogli biste biti neugodno iznenađeni što vaše dijete tako iskorištava svoju moć, ali jedna zlobna primjedba ne znači odmah da će postati nasilnik.

DIJETE MISLI
Vaše diete pokušava naći svoje mjesto u hijerarhiji unutar skupine. Ono zna da druga djeca žele doći na rođendansku zabavu i da kao slavljenik odlučuje koga će pozvati. Ne objasnite li djetetu da je uporaba moći na takav način neobzirna, pokušat će je upotrijebiti da stekne veću moć unutar skupine.

OVDJE saznajte i otkrijte još nekoliko sjajnih ideja za proslavu dječjeg rođendana

Igre za rođendanske zabave
Što pokloniti djetetu za prvi rođendan?
Belgijska torta najpoželjnija je na rođendanskom stolu

rodendan djeteta djecji rodendani

KAKO REAGIRATI

Trenutačno….
1. Saznajte razlog…..Dalje od drugih upitajte dijete zašto je odlučilo ne pozvati tu prijateljicu na rođendan. Poslušajte je i saznajte ima li kakvih teškoća u održavanju trajnijih prijateljskih odnosa pa mu treba vaša pomoć.
2. Poučite dijete empatiji…Recite djetetu neka zamisli kako bi se ono osjećalo kad bi joj netko pred drugim rekao da nije pozvano na njegovu zabavu. Bi li bilo tužno? Objasnite mu da su takve riječi i takvo ponašanje neobzirni prema tuđim osjećajima..

Dugoročno…
Zadržite perspektivu…Planirate li zabavu tjednima unaprijed, dijete bi se moglo osjećati pretjerano važnim. Dijete u ovoj dobi (između četvrte i pete godine starosti) još teško regulira uzbuđenje i možda neće moći odoljeti iskušenju da iskoristi priliku za navođenje drugih da čine što žele.

Pozivajte što kasnije…Dječja se prijateljstva mijenjaju kako djeca rastu i razvijaju se. Do prije tjedan-dva omiljeni prijatelj u igri to možda više neće biti uoči zabave.

Ne ohrabrujte takvo ponašanje… Neki roditelji mogli bi protumačiti takvu vrstu ponašanje znakom djetetova samopouzdanja ili popularnosti u društvu. Ne napomenete li djetetu da je takvo odnošenje prema drugima loše i neprihvatljivo, moglo bi nastaviti namjerno isključivati druge iz zajedničkih grupnih aktivnosti nanoseći im psihičku i emocionalnu bol i patnju nametanjem osjećaja neželjenosti.

Iz knjige: Što misli moje dijete – uz dopuštenje Znanje