Djeca konzumiraju previše soli

Prema istraživanjima djeca konzumiraju prevelike količine soli koje znaju biti puno veće od maksimalne dnevne preporučene količine. Hrana bogata solju razvija kod djece okus koji se prenosi i u odraslu dob te dovodi do rizika od štetnih posljedica u kasnijem životu. Povećani unos soli u prehrani može dovesti do problema s visokim tlakom, problemima s krvožilnim sustavom te moždanog udara.

Natrij je potreban element u stvaranju i prenošenju električnih impulsa u živcima i mišićima. Dnevna potreba kod odraslih je maksimalno do 6 grama, otprilike jedna i pol čajna žličica dok je djeci za dnevne potrebe dovoljan samo jedan gram.

Istraživanjem je obuhvaćeno preko dvije tisuće djece u dobi od 6 do 18 godina u koje su uključene i njihove prehrambene navike. Rezultati su pokazali kako 90% djece konzumira preveliki unos soli a čak jedno od devet već ima povišeni krvni tlak. Tijekom dana konzumacija soli je različita te se za doručkom kao i s grickalicama tijekom dana unese oko 15%, za vrijeme ručka još 30% a čak 40% cjelokupnog unosa soli dešava se prilikom večere. Jela koja su zaslužna za skoro 50% unosa soli tijekom dana su pizza, sendviči, kruh, peciva, juhe, sir, mlijeko i perad.

Prepoznavanje izvora soli u dječjoj prehrani može biti nezgodno jer je sol sveprisutna u dječjim obrocima. Također je teško odrediti pojedine namirnice jer se zavisno od proizvođača količina soli u istovrsnom tipu namirnica može drastično razlikovati. Posebice treba obratiti pažnju na skrivene namirnice u kojima ima dosta soli kao što su kruh, sirevi, prerađena i konzervirana hrana.

Kako bi smanjili udio soli u prehrani djece možete primijeniti neke od preventiva:
> povećajte udio svježeg voća i povrća bez dodavanja soli u salate ili umake
> prilikom kupnje provjerite sadržaj na pakiranju ili potražite oznaku bez soli ili s niskim udjelom soli

Izdvojeno:

> Dodavanjem začina kao što su češnjak, origano ili limunski sok može se pridonijeti smanjenu potrebne za količinama soli u hrani