Brojne od emotivno izražajnih slika djeca gledaju kao dio našeg elektroničkog svijeta. Današnje najprivlačnije igračke i televizijske emisije nisu uvijek roditeljski „ispravne“. Djeca su neprestano izložena nasilju u medijima, a nekima od njih to je dio svakodnevice.
Ona trebaju pomoć kako bi smisleno razaznala ono što vide i , što je još važnije, trebaju biti ograničena u gledanju materijala koji je štetan za razvoj mozga. Američka pedijatrijska akademija preporučuje da djeca mlađa od dvadeset i četiri mjeseca ne bi trebala biti izložena elektroničkom stresu, što uključuje televiziju, računalo ili audiovizualne materijale.
Kada vrlo malena djeca uče iz videozapisa, uče znatno manje nego što nauče iz roditeljskih i učiteljskih instrukcija ili kroz igru s vršnjacima. Istraživači su otkrili da rad televizije u pozadini ima ometajući učinak na razvoj govora malog djeteta te može prouzrokovati nešto što nazivaju „videodeficit“.
Rad televizije u pozadini sastoji se od programiranja koje je važno, no nije izričito osmišljeno za poučavanje male djece.
Tijekom igre djeca često glume scene koje su nasilne ili predstavljaju moralno loše ponašanje. Roditelji i učitelji mogu preusmjeriti ovu vrstu igre kako bi priču iz nasilne teme preoblikovali u blažu i brižniju temu.
Svijest o širem pogledu na svijet
Djeca trebaju aktivnosti koje njihovu pozornost usmjeravaju na projekte koji pomažu svijetu, primjerice projekt zaštite okoliša. Ova ideja poticajna je te će pomoći u razvoju njihove moralne savjesti dok usmjeravaju svoj fokus prema van, prema cijelom svijetu, umjesto da samo razmišljaju o svojem interesu.
Ova svjesnost pomaže u izgradnji djetetovog vlastitog moralnog karaktera i shvaćanja da nije jedina osoba koja je važna. Otkrili smo da čak i predškolci mogu razumjeti da mou učiniti nešto bitno, iako su maleni.
Izdvojeno:
> Roditelji mogu stvoriti priče s likovima koji njihovu djecu uče o moralnim idejama i o tome kako se prema drugima ophoditi s poštovanjem> Djeca iz svoje kulture uče o obiteljskim vrijednostima
> Roditelji i učitelji mogu potaknuti djecu na ograničavanje njihovih negativnih misli i na pozitivnije razmišljanje u vlastitim postupcima prema drugima
> Odrasli moraju naglasiti životne situacije koje su moralno ispravne nasuprot moralno pogrešnima sukladno očekivanjima njihove kulture
Uz dopuštenje nakladnika Veble commerce, partnera Wish.hr-a
Hrvatsko izdanje: Vaš uspješan predškolac