Fiziološke teškoće poslije poroda

Nakon poroda, mnoge žene znaju imati problema sa stolicom i mokraćom. Kod mnogih javljaju teškoće s hemeroidima i „bježanjem“ mokraće. Kako si žene mogu olakšati odnosno pomoći?
Oni se nakon poroda u većini slučajeva samo povlače, nakon otprilike dvadesetak dana.

Hemeroidi i teškoće za stolicom

Bolni čvorići koje tvore proširene vene na izlaznom dijelu crijeva mogu uzrokovati mnoge probleme, bolove i neugodnosti. Ti čvorići zovemo hemeroidi, a mnogi su načini da ih se poslije poroda riješite. Oni mogu nastati zbog zatvora nakon poroda ili zbog straha od „tiskanja“ koje uzrokuje bol na međici, naročito ako je žena šivana nakon poroda.

Prvi korak je regulacija stolice, koja mora biti redovita i bezbolna. Zatim, hemeroide je najbolje tretirati i prati u nešto hladnijoj vodi, a nakon toga mazati mastima i kremama predviđenim za hemeroide.

Stolicu je najbolje regulirati zdravom i laganom prehranom, koja nije jako začinjena, odnosno treba jesti vlaknastu hranu kako bi crijeva čim prije došla u normalu.

Ako hemeroidi ne nestanu nakon 20 dana od poroda obratite se za pomoć svom liječniku, ali ne zaboravite da ih morate eliminirati kako oni ne bi izazvali daljnje poteškoće u vašem životu.

Mokraća koju ne možete zaustaviti – Kegelove vježbe trebale bi pomoći

Bježanje mokraće ili inkontinencija nerijetka je pojava nakon poroda, a pogotovo ako ih je bilo više. Preporučuje se raditi Kegelove vježbe koje jačaju stijenke urološkog sustava i dno zdjelice te oporavljaju mišiće i tonus nakon poroda. Vježbe se mogu izvoditi bilo gdje pa su stoga opće prihvaćene kod žena i vrlo su lagane za izvedbu. Kegelove vježbe nisu namijenjene samo ženama koje su rodile, njih možete izvoditi cijeli život.

Pri izvođenju vježbe potrebno je držati stisnute mišiće zdjeličnog dna dok se ne izbroji do 5, zatim ih opustiti na 5 sekundi. Vježbu treba ponoviti tri puta zaredom, tri puta dnevno. Postupno treba povećavati zadržavanje stisnutog mišića dok se ne izbroji do 10.

Nakon šest do osam tjedana vježbanja pokazuju se prvi rezultati stoga treba biti redovit i uporan u izvođenju Kegelovih vježbi. Kada se vježba izvodi donji dio trbuha treba biti mekan i opušten.