Prehrana nakon trudnoće

Period nakon trudnoće je vrlo važno, osjetljivo i kritično razdoblje.

Većina žena nakon trudnoće na brze načine pokušava skinuti suvišne kilograme, međutim vrlo često su ovakvi oblici gubljenja kilograma vrlo nezdravi. Svima je jasno da se tijelo za vrijeme trudnoće mijenja, pa je i samim time potrebno vrijeme kako bi se ono vratilo u istu formu i oblik kao što je bilo prije trudnoće.

Prehrana mladih trudnica

Žene koju su rodile i doje svoje dijete nazivamo dojiljama. Visokokvalitetna prehrana dojilja je itekako važna budući da su nutritivno vrijedne tvari važne za stvaranje mlijeka. Ukoliko se majka ne hrani kako treba odnosno ako ne unosi dovoljno potrebnih tvari, sama kvaliteta mlijeka se neće smanjiti, ali će se smanjiti ukupni volumen mlijeka. To je jedan od razloga zbog kojeg mnoge žene u ranim periodima ostaju bez mlijeka.

Kako se stvara mlijeko ako se majka ne hrani kvalitetno

Kao što smo već spomenuli kvalitetna prehrana je važna za stvaranja majčinog mlijeka. Nutritivne tvari su potrebne kako bi osigurale normalan sastav mlijeka. U situacijama gdje majke ne brinu o svojoj prehrani, ne hrane se kvalitetno i uravnoteženo ili na brze načine pokušavaju skinuti dobivene kilograme organizam potrebne tvari započinje izvlačiti iz organizma žene. Te potrebne nutritivne tvari izvlače se iz majčinih pričuva, pa ukoliko one nisu dovoljne može doći i do narušavanja zdravlja dojilje i pada imuniteta. Također važna je informacija da masno tkivo prilikom mršavljenja ispušta toksine koji mogu u povećanim dozama doći u mlijeko, a samim time i u tijelo bebe. Stoga je vrlo važno da gubitak kilograma odgodimo u ranim fazama dojenja.

Zdrava prehrana

Za vrijeme dojenja više jedete

Činjenica koja muči velik broj žena je povećana energetska i nutritivna potreba za vrijeme dojenja. Normalno je da su vaše potrebe povećane upravo zbog stvaranja mlijeka. Logično je da ako ne unosite dovoljno energije i nutritivnih tvari, mlijeko neće moći nastati. Energetske potrebe dojilja povećane su za otprilike 500 kcal. Također za vrijeme dojenja povećane su potrebe za unosom proteina zbog stvaranja mlijeka, potrebe za vitaminima i mineralima (osim određenih) i unosom tekućine.

Kontroliranje tjelesne mase

Prema zdravstvenim preporukama gubitak tjelesne mase dojilja ne bi trebao biti veći od 0,5kg na mjesec. Preporuča se izbjegavati agrume u početnoj fazi dojenja zbog mogućeg crvenila na guzama beba, namirnica koje uzrokuju nadimanje (poput mahunarki, zelja, kelja) jer mogu uzrokovati grčeve kod beba i štetne opijate. Potrebno je smanjiti unos kofeina i naravno nikako ne unositi alkohol. Vrlo je važno da je prehrana dojilja raznovrsna, uravnotežena i nutritivno vrijedna. Jer briga o vlastitom zdravlju je i briga za vlastito dijete.

Autor: mag.nutricionizma Marina Jakšić