Naučimo abecedu

Montessori metoda uvijek najprije poučava samo izgovor slova.

U ovoj se aktivnosti koriste pladnjevi sa soli zato što djeca dobro reagiraju na taktilni podražaj soli pod prstima i lakše pamte slova.

Montessori škole koriste slova od brusnog papira. Ako se osjećate produktivno mogli biste izraditi vlastiti set slova od brusnog papira. Opcrtajte ih, izrežite i zalijepite na debeo karton.

Prije nego što započnete provjerite jesu li ruke vašega djeteta čiste i suhe. Neka dijete ponese jedan pladanj do stola dok vi nosite drugi.
Posjednite ga sa svoje lijeve strane. Jedan pladanj stavite ispred njega, a drugi sebi zdesna. (Pladnjevi trebaju biti okrenuti vodoravno.)

Nacrtajte slovo a punom širinom pladnja služeći se kažiprstom. Izgovorite a (poslužite se predloškom). Predajte pladanj djetetu kako bi prošlo nacrtanim slovom i dok to radi kažite: Ovo je a.

Zamijenite pladnjeve i ponovite iste korake za t. Ponovite iste korake za oba slova kako biste utvrdili gradivo.

Stavite oba pladnja ispred djeteta i upitajte: „Možeš li mi pokazati slovo a i možeš li mi pokazati slovo t?“

Potom zamijenite pladnjeve, ali ovoga puta kažite: „Možeš li proći prstom preko a i preko t?“ Nakon toga upitajte: „Koje je slovo a, a koje t? Možeš li ga nacrtati?“

Pokažite na pladanj sa slovom a i pitajte: „Što je ovo?“ Nakon što je vaše dijete izgovorilo, neka ponovi zvuk i nacrta slovo. Pokažite na pladanj sa slovom t i ponovite iste korake.

Ponovite drugi put, ali počnite s t.

abeceda-1

Druge aktivnosti

Nastavite uvoditi nova slova abecede uvijek ponavljajući dva prethodna. Zabilježite koja ste slova
prošli.

Prikupite tri ili četiri mala predmeta čiji nazivi imaju isto početno slovo. Na primjer loptu, lutku i list.
Stavite ih na pladanj zajedno s pet predmeta čiji nazivi počinju drugim slovima. Zamolite dijete da ponese pladanj do stola.

Potom ga zamolite da izdvoji predmete koji počinju zadanim slovom. Možda ćete trebati podići svaki predmet i upitati dijete što je to, a potom ga pitajte kojim glasom počinje.

Neka dijete skloni predmete s pladnja ostavljajući one čiji nazivi počinju odabranim glasom.

Izaberite dva ili tri predmeta čiji nazivi počinju različitim slovima i zatražite od djeteta da ih podijeli u skupine po glasovima.
Kako biste pomogli, upitajte na primjer: „Ime kojeg predmeta počinje glasom b?“

Savjet

> Nemojte pasti u napast i preskočiti koju od faza.
> Ohrabrite dijete da izgovori slovo naglas dok prolazi slovom.
> Uvedite samo dva slova odjednom.
> Ako vaše dijete ne može izgovoriti ni jedan glas, vratite se na raniju fazu.

Naslov knjige: Pokaži mi kako se to radi
Autor: Maja Pitamic (po metodi učenja Marie Monterossi)
Izdavač: MOZAIK KNJIGA
Cijena izdanja: 139,00 Kuna
Želite li saznati više o naslovu ili ga kupiti možete to učiniti na ovom linku Pokaži mi kako se to radi