Učenje francuskog i talijanskog kroz glumu

MALO KAZALIŠTE – počinju tečajevi francuskog i talijanskog kroz glumu u waldorfskoj školi u Zagrebu.

IL PICCOLO TEATRO & LE PETIT THEATRE

Malo kazalište djeluje od 2011. godine u Waldorfskoj školi u Zagrebu, kroz jezične tečajeve francuskog i talijanskog jezika koje se provode metodom učenja uz pokret, emociju i glumu,a vodi ih prof. Marije Vukelić.

LaVieEnRose 2019 (10)

Proces učenja stranoga jezika teži biti što sličniji prirodnom učenju djeteta, a to znači učiti u prirodnim (pomalo „basnovitim & bajkovitim“) situacijama i svim osjetilima – slušanjem, gledanjem, govorom, dodirom, mirisom, kušanjem.

Djeca na satu gledaju, crtaju, slušaju, oponašaju, ponavljaju. I kad su početnici, uz ponavljanje i pokret, shvaćaju i razumiju. U metodi nema knjige, nema zadaće.

Okvirni tekst scenarija odabrane priče za završnu predstavu tijekom godine se prilagođava skupini djece koja uče jezik.

Malo kazalište, Baba Yaga 2018-1

Tijekom školske godine djeca „scenaristički“ i „scenski“ pridonose razvoju predstave, katakda sami dorade svoj lik i priču okrenu u nekom neobičnom (neplaniranom) smjeru.

Do 4. razreda se ne uče sustavno gramatička pravila, ali se sama nametnu, kroz govor i glumu – i ostanu. Od 5.razreda, kada dijete ima sustav materinskog jezika već posložen, lakše je objasniti gramatičke strukture na stranom jeziku.

Kroz pokret i emociju strani jezik se razumijeva na intuitivnoj razini, djeca počinju razmišljati na stranom jeziku, a sve zajedno pridonosi razvoju samopouzdanja i komunikacijskih vještina u ključnom razdoblju djetetovog emotivnog i kognitivnog razvoja – osnovnoškolskom razdoblju.

l italiano giocando 2019 (21)-1

Prve četiri godine djeca nemaju nikakv kontakt s pisanim tekstom – osim što sami, u bilježnicama, crtaju scene i napišu neke riječi, rečenice.

Bilježnica tako postaje slikovnica, po kojoj onda ponavljamo do same predstave – koja je ustvari pravi pokazatelj znanja naučenoga tijekom školske godine.

Tijekom godine nema zadaća, na kraju godine nema klasične diplome

Diploma je kazališna predstava na daskama koje život znače, a događa se (od 2012.) u okviru dvije dječje priredbe čiji je idejni pokretač upravo MALO KAZALIŠTE, a to su LA VIE EN ROSE – festival male frankofonije u koji su uključene i druge škole i vrtići s učenjem francuskoga jezika, (svibanj) i L’ITALIANO GIOCANDO – festival malih talijanista. (lipanj)

Italiano giocando 2006-1

Kazalište je susret igre i pedagogije

Uspijeva u onome što drugim metodama ide teže. Pomaže djeci da zavole jezik i da ga uče s osmjehom.

Kazališna aktivnost važna je za tijelo, jezik i komunikaciju:

– tjelesni izričaj (gestikulacija, položaji, mimika…)
– usmeni izričaj (dikcija, intonacija, boja glasa, tišina, naglasci ..)
– snalaženje u prostoru (kretanja, pokreti, ulasci, izlasci, odnosi s predmetima …)
– umjetnički izričaj (ideje oko kostima, ukrasa, ručni rad, ples, glazba)
– socijalizacija (integracija u skupini, ublažavanje/nestanak sramežljivosti, “vladanje” osjećajima, kritičnost …)

Učenje francuskog i talijanskog jezika putem kazališta – odvija se u Waldorfskoj školi u Zagrebu, Jakuševečka 6. Metoda se oslanja i podržava waldorfski pristup učenju i odgoju djece. (metoda Rudolfa Steinera).

Službeni upisi u školsku godinu 2019/2020 traju do24.9. Nastava se odvija utorkom i četvrtkom u poslijepodnevnim satima.

Više o svemu i na Facebooku
i na web stranici Zlatne riječi

Direktorica i voditeljica tečajeva je Marija Vukelić, prof. francuskog i talijanskog jezika i književnosti; nositeljica ordena Ministarstva obrazovanja Rep. Francuske „Palmes Academiques“ za zasluge u promicanju francuskoga jezika. Metoda učenja kroz kazalište „Malo kazalište “ je dobila priznanje Europske oznake jezika 2014.

Kontakt E-mail: malo.kazaliste@gmail.com